JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 15:12, Zink skrev:Til dèt sier "Gud": 'sånn går'e når duster spiser av kunnskapens tre'... Ja, du sier noe, men hallo, hvordan tror du det hadde vært ellers da ? Adam og Eva -> Evig liv > Ikke mulighet til å få barn. Det var selvfølgelig en del av planen (frelsesplanen) at Adma og Eva skulle falle for fristelsen... ellers så hadde ikke vi vært tilstede :wink: ! Bare sånn for å ha sagt det. Har aldri hatt noen barnetro. Jeg "hatet" kristendom på skolen. Familien har heller aldri vært noe særlig kristne ambassadører. Faktisk så døpte jeg meg før jeg sto til komfirmasjon (???) Ikke spør hvorfor - bare ble sånn. Det er først de siste årene at jeg har hatt litt interesse for dette og skjønt at livet er mer enn vi egentlig kan forstå... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 15:43, Kjetil Lura skrev:Zink hvorfor må du bruke ord som "duster".Kjetil Forsåvidt et mildt uttrykk for kritikk av 2 duster som ødela framtida for alle på jorda i ett jafs... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 16:01, Zink skrev:Forsåvidt et mildt uttrykk for kritikk av 2 duster som ødela framtida for alle på jorda i ett jafs... Les mitt innlegg : ID:101 der jeg argumenterer for "dustene" _________________ Netopia-router my ass.. Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-06 16:14 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: JarleW skrev (2002-06-06 14:52):Hei, det er jo vi, menneskene, som har ødelagt jorden. Ikke Gud.En tåpelig uttalelse som mange brukerer f.eks. :"Hvis det hadde eksistert en Gud så hadde det ikke vært så mye dritt i verden !"Det er jo VÅR oppgave å påsè at verden er et godt sted å være, noe vi tydeligvis ikke klarer. Vi skal dømmes utifra våre handlinger i forhold til vår tro/kunnskap. Men hvorfor skal gud/jeusus eller hele religionen legge seg tilbake å se på når det fåregår så mye dritt som det gjør i dagens verden? Det skjønner jeg ikke. Ok seff er det noen som prøver men til ingen nytte. Og hvorfor skal jeg lese noas ark? blah...driter i hele religionspm, det er bare tåpelig. Rett og slett. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 15:46, JarleW skrev:Den var skapt på seks "dager" ja, men ikke på det som vi regner som dager idag. 1 stk. nøtt i 1.Måsabok 1.5.: > Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det ble aften, og det ble morgen, første dag. < Mrk. dette var lenge før sola og månen o.s.v. - åssen funka det med morgen og aften... gikk jorda rundt i det heletatt ? Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 B|real. Skjønner ikke hvorfor du gidder å agrumentere med det utgangspunktet du legger for dagen her.("jeg driter i relegion".) Da har du ingenting i denne posten å gjøre. Eller er du her fordi du er "litt" nyskjerrig? Spørsmålet ditt har jeg allerede svart på tidligere i posten. At det er så mye "dritt" her,er utelukkende vår feil. Utrolig rart siden vi er så "gode" og har evnen til å skille mellom rett og galt.(humanismen). Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 15:59, JarleW skrev:Adam og Eva -> Evig liv > Ikke mulighet til å få barn. Det hørtes ikke særlig fristende ut nei - da var det nok best at de feila, så vi fikk greie på hvor deilig det er med bra sex :smile: Quote: Det var selvfølgelig en del av planen (frelsesplanen) at Adma og Eva skulle falle for fristelsen... Adma har jeg aldri hørt om - var fruen lesbisk ...neida, men alvorlig så syns jeg akkurat denslags problemstilling rett og slett er mystisk... ikke du ? Quote: ellers så hadde ikke vi vært tilstede :wink: ! Greit, men kanskje var jeg en hårsbredd fra å havne som flekk på lakenet - så, min tilstedeværelse tar jeg som toppgevinst i Lotto ( som èn nevnte før her ). [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-06 17:42 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Zink det er menneskene som ødelegger jorden ikke de "2 dustene" som du sikter til. Kjetil Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Dataante skrev (2002-06-06 16:29):B|real.Skjønner ikke hvorfor du gidder å agrumentere med det utgangspunktet du legger for dagen her.("jeg driter i relegion".) Da har du ingenting i denne posten å gjøre. Sist jeg skjekket er ateisme oxo et standpunkt, så ikke kom med den du. fan...må nesten starte en egen liten religion for at folk skal tro meg...kalle den "Tro BARE på deg selv". Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 16:25, Zink skrev:1 stk. nøtt i 1.Måsabok 1.5.: > Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det ble aften, og det ble morgen, første dag. <Mrk. dette var lenge før sola og månen o.s.v. - åssen funka det med morgen og aften... gikk jorda rundt i det heletatt ? Om jorden gikk rundt husker jeg ikke. Det er en stund siden....gjorde vel sikkert det. Det var jo først i 1.Mosebok 1:14 at han sa : "Det bli lys på himmelhvelvingen til å skille dagen fra natten! Og de skal være til tegn og fastsatte tider og dager og år." kap. 15: "Og de skal være til lys på himmelhvelvingen, til å lyse over jorden. Og det blev så." kap. 16: "Og Gud gjorde de to store lys, det største til å råde om dagen og det mindre til å råde om natten..." I det 5. kapittelet så gjorde han forberedelsene (lagde scriptet :wink: ), men det var først i kap. 14 han skrev kommandoen run night_and_day og lanserte det. (Egentlig så tror jeg det i kap. 5 bare var en Beta-versjon. Den var litt ustabil så han måtte utsette det litt) _________________ Netopia-router my ass.. Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-06 20:22 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 17:58, Kjetil Lura skrev:Zink det er menneskene som ødelegger jorden ikke de "2 dustene" som du sikter til. Kjetil, det meldes fra sentralt hold, at disse 2 dustene, var de første som 'dreit seg ut', og oppdaga straks at de var nakne. Forkorta livet våres fra evig til gjennomsnittlig ca. 75 år ( p.t. i vesten ) gjorde de - ikke engang 300 år er det mulig og oppnå ! + en bråte forbud mot blod og fisk og urene dyr og kvinner med menstruasjon... Virkelig s-t-a-v-e vår gjøren og laden fra morra til kveld, og folk begynte å krige ( djevelen fikk innpass iblant oss ). Det var de som var årsaken til at vi kun levde på nåde, og stadig måtte minne Gud med masse tåpelige offer, om hvorfor vi var verd den. Tilslutt kapitulerte Gud, og sendte Messias slik at oddsen bedra seg betydelig. Idag er det nærmest 'billigsalg' på adgang til himmelen i f.h.t. tiden under loven, sjøl om det nok koster atskillig å følge Jesu eksempel. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Zink hva mener du med en bråte forbud mot blod og fisk og urene dyr og kvinner med menstruasjon.?????? Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-06 21:52 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote JarleW: Det var jo først i 1.Mosebok 1:14 at han sa : "Det bli lys på himmelhvelvingen til å skille dagen fra natten! Og de skal være til tegn og fastsatte tider og dager og år." Her, i kap.1 vers 5. står akkurat det jeg skrev. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:19, Zink skrev:Idag er det nærmest 'billigsalg' på adgang til himmelen i f.h.t. tiden under loven, sjøl om det nok koster atskillig å følge Jesu eksempel. Hva mener du med "billigsalg" på adgang til himmelen ? Er du bitter på Adam og Eva for det de gjorde (altså at de ikke motsto fristelsen)? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jarlew har du sett hvor mange meldinger du har" Meldinger: 666 "fy da,hahahah Kjetil Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:32, Zink skrev:Quote JarleW:Det var jo først i 1.Mosebok 1:14 at han sa : "Det bli lys på himmelhvelvingen til å skille dagen fra natten! Og de skal være til tegn og fastsatte tider og dager og år." Her, i kap.1 vers 5. står akkurat det jeg skrev. Som var : > Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det ble aften, og det ble morgen, første dag. < Ehhh, ....hva mener du ? Nå mista jeg tråden litt. Ikke helt med. Prøv å forklar meg.... PS: Så du forresten mitt forrige innlegg (ID: 114) ? _________________ Netopia-router my ass.. Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-06 21:41 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:40, Kjetil Lura skrev:Jarlew har du sett hvor mange meldinger du har" Meldinger: 666 "fy da,hahahahKjetil Hehe ...det la jeg ikke merke til...hmmm Hører jo mye på Black Metal og den slags musikk da faktisk. Håper det ikke betyr noe.. _________________ Netopia-router my ass.. Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-06 21:45 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:32, JarleW skrev:Er du bitter på Adam og Eva for det de gjorde (altså at de ikke motsto fristelsen)? Nei, men jeg er lei av den fjerne stilen til kristelige, når de omtaler begivenheter i vår historie oppført i bibelen: som ei lang rekke besvergelser bare de skjønner seg på. Noe vi forakter egentlig, fordi vi vet at virkeligheten var like virkelig da som nå. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:45, Zink skrev:Nei, men jeg er lei av den fjerne stilen til kristelige, når de omtaler begivenheter i vår historie oppført i bibelen: som ei lang rekke besvergelser bare de skjønner seg på.Noe vi forakter egentlig, fordi vi vet at virkeligheten var like virkelig da som nå. Ja, men i det øyeblikket en kristen (eller andre) prøver å heve seg over andre, uansett om det gjelder kunnskap eller ressusjer, og i den forbindelse få noen til å føle seg mindre verdt pga "uvitenhet" eller hva det måtte være så SYNDER den personen og skal dømmes for det. Jeg skjønner hva du mener. Men folk som vil speile seg i sin egen "fullkommenhet" finnes det i alle samfunn. Enten de er kristne eller ei..desverre.. Jeg er nok ganske egoistisk når det kommer til stykke jeg også så jeg tror ikke det blir en tur på 1.klasse (helst 'braathens back' tenker jeg) :smile: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 21:40, JarleW skrev:Som var :> Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det ble aften, og det ble morgen, første dag. <Ehhh, ....hva mener du ? Hvordan kunne det bli aften, natt og morgen før sola var påplass ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå