Dataante Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Nei er ikke enig. Kan ikke lese hele linken, alt for mye. Kommentar: GE.2.17 = Åndelig død. GE.5.5 = Fysisk død. Kan kommentere en hel masse av disse, men sitter etterhvert med et inntrykk av at du/dere ikke er interesert. Gidder ikke å gi mat til kverulanter. Men spør du derimot med ønske om viten, svarar jeg gjerne ut fra beste evne. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Dataante at du gidder å prøve å overbevise dem om kristendomen,du klarer det aldri med den holdningen de fleste her inne har om kristendomen,du kommer til å få skrivekrampå om du forsøker å forklare dem guds ord,og serveren til hw vil gå amokk. Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-05 13:02 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Kjetil; Et forsøk er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 12:50, the_ruthless skrev:Kjetil; Et forsøk er bedre enn ingenting. sant så sant,er oppvokst med kristendomen så eg vet noe om det som han prøver å forklare her inne,poenget mitt er at mangen av dere her inne i forumet ikke vil prøve å forstå kristendomen en gang,blir bar mye tull og tøys.Kjetil Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Vil bare si at jeg er en av de som tror her. Såååeh... Tror uansett ikke man skal tvinge noe på noen. De må være interessert i det selv. "Nysgjerrighet", kalles det. Sånn; "Åh, dette vet vi ikke helt hva er!" Og åssen da finne ut mer? Jo, les om det selv. Eller spør folk. (Det gjør de aller fleste av oss når det gjelder nye data-ting, som f.eks. Aopen's crazy-ass hovedkort med rør-forsterker...) Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 http://www.infidels.org/library/modern/don...sistencies.html Hva er man "ikke enig" i her? Kan man lese bibelen kan man nok lese dette også! Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Kjetil Lura. Har ikke tenkt å prøve å overbevise noen om kristendomen, men har et seriøst ønske om å rydde vekk endel misoppfatninger/feilinfo. Å overbevise er faktisk ikke min oppgave,men Den Hellige Ånd. Ja jeg har hatt litt skrivekrampe, spesielt siden jeg ennå sitter litt fast i LFT metoden på tastaturet. --------------------------------------------- the_ruthless: Det har hvert mitt utgangspunkt hele tiden å opplyse om det jeg tror folk har en seriøs interesse av å vite/er nyskjerrig på. Men takk for den ørlille oppmuntringen! --------------------------------------------- t-paul. Du har ingen innteresse,utover det å kverulere. Det viser svaret ditt etter at jeg forklarte 1 såkalt motsetning. Hadde du kunnet lese gresk,latin og hebraisk etter grunnteksten, ville du forstå hvor fattig både engelsk og norsk er i forhold til disse språkene. Oversetterne er tvunget til å bruke ord som finnes i språket, med de begrensninger det medfører i uttryksform. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Forskere har faktisk funnet "Gude" delen i hjernen ved å C.A.T.-scanne mennesker fra div. trosretninger for å se hvilke områder i hjernes om aksesseres under "Bønn". Gjorde "Jesus" vann om til vin med bønn? Spør en atomfysiker i dag, og gjett hva man får til svar. Blir oppgitt over folk som fortsatt tror på "mirakler" og ikke ser hvor ufattelig usannsynlig dette er i dagens opplyste og teknologiske samfunn. Personlig holder jeg meg til ting jeg kan se, høre og forklare på et vitenskapelig vis. (helt til det motsatte er bevist av "religions" uavhengige forskere) Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 01:48, t-paul skrev:Forskere har faktisk funnet "Gude" delen i hjernen ved å C.A.T.-scanne mennesker fra div. trosretninger for å se hvilke områder i hjernes om aksesseres under "Bønn". - du mener dette viser at dèn bønna... reserveres kun for bønn ? I såfall et bevis på at skaperen har ordnet hjernen med eget rom for virksomheten - hehe, det der er neppe noen presis vitenskap, men egna for ukeblader o.l. Ellers ikke noe nytt, at hva man enn foretar seg, så hender noe i avgrensa baner/ deler av hjernen. Quote: Gjorde "Jesus" vann om til vin med bønn?Spør en atomfysiker i dag, og gjett hva man får til svar. Det finnes en drøss med kristne/ muslimske o.s.v. med den jobben - atomfysikere synger ikke med èn stemme, men er som folk flest. Quote: Blir oppgitt over folk som fortsatt tror på "mirakler" og ikke ser hvor ufattelig usannsynlig dette er i dagens opplyste og teknologiske samfunn. Tilværelsen som sådan er svært usannsynlig, men altså et faktum. Minner meg på èn forrige dagen, som sa: 'å vinne toppgevinst i Lotto er like sannsynlig som hvis du går på toget i Oslo og kjøre ->Bergen - ei bøtte står på ukjent sted ved sporet. Toget suser avgårde og du skal blindt kaste ut en mynt og treffe bøtta' :smile: Quote: Personlig holder jeg meg til ting jeg kan se, høre og forklare på et vitenskapelig vis. Vitenskapen steller lite med trosspørsmål, og er generelt 'svar skyldig' på det meste mellom himmel & jord. Samlet kunnskap, er bare en sekk kokosnøtter på endeløst hav. Ingen grunn til og tro andre gjør jobben. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 http://www.science.no/nyhet.php?page=2727 Sitat: "Alle sykdomsgener identifisert innen åtte år, spår professor" Vi ser alle at det står spådom, men ..hva sier "Gud" til å endre på det såkalte "skaperverket"? Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hvorfor skal han endre det? han har allerede gjort det perfekt. Det er vi som har rota det til. Mange vitenskapelige rapporter er kun egnet til dasspapir. Det største beviset på dette er igjenn historie. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Dataante skrev (2002-06-06 10:28):han har allerede gjort det perfekt. My Ass om det er perfect. Hadde det vert perfect så hadde ikke vi sittet her å ødelagt denne jorda som vi gjør nå. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 B|Real les om noas ark så får du svar på det spørsmålet. Kjetil Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 14:11, B|Real skrev:My Ass om det er perfect.Hadde det vert perfect så hadde ikke vi sittet her å ødelagt denne jorda som vi gjør nå. Hei, det er jo vi, menneskene, som har ødelagt jorden. Ikke Gud. En tåpelig uttalelse som mange brukerer f.eks. : "Hvis det hadde eksistert en Gud så hadde det ikke vært så mye dritt i verden !" Det er jo VÅR oppgave å påsè at verden er et godt sted å være, noe vi tydeligvis ikke klarer. Vi skal dømmes utifra våre handlinger i forhold til vår tro/kunnskap. Norge er det landet i verden hvor religion har minst betydning og hvor økningen av kristne er minst. Norge er det landet i verden som visstnok har høyest levestandard, selv om det for noen av oss ikke virker sånn. Folk som har god råd/bra levestandard er/blir som regel kyniske, egoistiske og blir "ugudelige". Det var en som skrev (Dataante ?) noe om at det er vanskeligere for en en rik person og komme inn i Guds rike, enn det er for en kamel å komme igjennom et nåleøye ? (Ja, noe sånt...er ikke helt sikker). Da skjønner man jo hvorfor det er så lite religiøse norske folk.. (Jeg regner med at det er kun en brøkdel av dem som står oppført i "Statskirken" virkelig er personlig kristne) Vitenskapen har gjordt mye bra for verden, men mye ubotelig skade står også på samme regningen..... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 09:57, t-paul skrev:Vi ser alle at det står spådom, men ..hva sier "Gud" til å endre på det såkalte "skaperverket"? Til dèt sier "Gud": 'sånn går'e når duster spiser av kunnskapens tre'... Skaperverket står fritt til og tukles med, ellers kunne vi ikke engang koke poteter ( tenk på all kjemi/ fysikk som svinger seg i prosessen, for ikke å snakke om alle endringene i DNA/ RNA ). Gud har ikke forbudt å produsere/ bruke elektro-mikroskop, og faktisk gjøre noe med det du ser der. Tror ikke han har noe imot patentering av gener heller - hvis bare ikke fanden slipper løs: grådighet/ hensynsløshet o.s.v. som profiterer på det. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Tror noen her at jorden osv. ble skapt på 6 dager? Hvis ikke, er det da feil i disse "skriv" som kristendommen er basert på? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Zink hvorfor må du bruke ord som "duster". Kjetil Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 t-paul tror du at du stammer fra apeene. Kjetil Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 15:35, t-paul skrev:Tror noen her at jorden osv. ble skapt på 6 dager?Hvis ikke, er det da feil i disse "skriv" som kristendommen er basert på? Den var skapt på seks "dager" ja, men ikke på det som vi regner som dager idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå