t-paul Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg mener jeg var 10/11 år gammel da jeg oppdaget for noe vås Jomfrufødsel, "gå på vannet" osv. er. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg har aldri hatt noen barnetro. Unntatt påskeharen og julenissen da :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 jeg hadde aldri tenk på noe gud og jesus så jeg komfa meg kristen (trudde jeg fikk mer penng). det hørte jeg alle de historiene og sa "Fuck detta" (fikk bråkk med presten ) så da mista jeg troen (var 14) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Når jeg ble født. Men vurderer å lese bibelen for å kunne diskutere mot de kristene. det går jo ikke ann. Standard svar på en påstand de ikke har noen gode kristene svar på: det står i bibelen. EKS fra bibelen: Moses (eller hvem det nå var) og folket hans levde i en tørr ørken. Like over åsen var det en frodig dal. En dag gikk moses opp på en fjelltopp og fikk beskjed fra gud om at dalen var deres, det var bare å gå inn og ta den. Så moses og folket hans tok med seg øks og sverd, slaktet ned det folket som bodde i dalen og overtok den. Etterpå så takket de gud for at de fikk dalen. Dette er en del av det midtøsten konflikten dreier seg om. Israel som moses m/ folk, og palestinerene som de som ble slaktet. Bibelen er sikkert ei bra bok, det er Ringenes herre oxo, men jeg tror da ikke på den fordi. Bare tull alt sammen. hehe, gleder meg til jeg skal diskutere med en kristen jesus lovah og han/hun kommer med påstander om bibelen. da skal jeg be om å få se det. eller jeg kan lese bibelen og si: NEI. :smile: Beklager at det ble litt off-topic, men jeg måtte bare få det ut. Det var godt. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Du må gjerne diskutere med meg. Har ikkje mista barnetrua mi , og kjeme ikkje til å gjere d heller :smile: Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Står vanvittig mye tull i bibelen, men noe er bra og jeg respektere folk som tror på Jesus og alt det der, men jeg har aldri trodd på det selv. Gadd heller ikke konfirmere meg selv om penger frister. Det er bare ikke helt min smak å "prostituere" meg sånn... Det eneste som gjelder som liten er påskeharen og julenissen! Lenke til kommentar
Johan Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Enig med deg. Gadd heller ikke konfirmere seg. Noen av vennene mine konfa seg kristelig selv om de ikke er det, og de sier at det er fordi de får mere cash. Noen andre måtte følge familietradisjonen da. Pføy! Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-14 13:52, ahdrage skrev:Du må gjerne diskutere med meg. Har ikkje mista barnetrua mi , og kjeme ikkje til å gjere d heller :smile: FEIL I BIBELEN! http://www.herregud.com/visnyhet.asp?id=130 Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 - barnetrua ja... Den gikk heden i august 1998, da jeg så den første Blue-Screen-Of-Death i Win98: - trodde faktisk jeg hadde ødelagt hele maskina, og at normalt samkvem med verden etter dette, var utelukket. Men når 'røyken' hadde lagt seg, så kom jo det hele påplass igjen... phew ! ------ Barnetrua... alvorlig, nei den tilhører barndommen - men hvis det menes den naive biten av tro som sådan, så er det endel igjen. Tror ikke det fungerer uten. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Er en en ikke-troer-på-jesus-og-alt-som-har-med-religion dude. Men kunne vert artig å lese bibelen, bare for å vite hva den driten egentlig består av. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Folkelig og kort fortalt om Jesus: Om noen slår deg, vend det andre kinnet til, så får kirurgen dobbelt opp, men du har brutt hatets blodige føde: - d.v.s. hvis ingen kutter hat-linken på troverdig vis, vil apokalypsen bli smellfeit og vi ender alle i katastrofe. Hvis man samtidig har talent for kjærlighet-til-Gud - javel, så kan katolikkene kanonisere hele stasen, og man blir bebedt = ultimate nisjer i faget... Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Tro er full visshet om det en håper, overbevisning om ting en ikke ser. Hebreerne 11.1 Det kan aldri nytte å diskutere med en som har opplevd Gud. Inteligensen kan aldri fatte hva som bor i Gud eller forstå Bibelen. Men dere sier noe meget bra. les tidenes mest leste og kjøpte bok,Bibelen. Når det gjelder Midtøsten-konflikten burde dere gjøre det samme som dere gjør når det skal kjøpes nytt skjermkort eller prosessor, hent informasjon fra flere kilder. Hvis jeg skulle tro på alt som stod i dagspressen ville jeg hatt en helskrudd verdensoppfatning. Hodet har vi fått for å tenke med, hvorfor ikke gjøre akkurat det, isteden for å komme med andres oppgulp og meninger Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Klarer ikke å tro på noe jeg ikke kan se, har aldri gjort det. Mye som ikke kan forklares, men det er av naturlige grunner, akkurat som ingen har bevitnet Bigbang-teorien med et digitalkamera ( :smile: ). Men forskere har teorier på det meste, som høres fornuftig ut. Og alt det som har blitt sagt før fra kristendommen sin side, som har blitt motbevist så det holder. Jeg tror at de fleste mennesker ikke lar seg selv tro at det faktisk er slutt etter døden. Vi er for selvopptatte, tror at vi er så viktige. Og derfor gir det å tro på noe håp og trygghet. Noe galt i det? Langt i fra, for de fleste gir det høyere livskvalitet og trygghet å vite at de er noen som "passer" på dem og hører hva de tenker. Jeg tror ikke på noen gud fordi det har aldri, og jeg gjentar aldri blitt lagt fram noen bevis som kan overbevise et menneske 100%. Bibelen er en historie skrevet av ultra-kristne mennesker som var overbevist at vann kunne bli til vin på et blunk. (og gudene skal vite at de drakk mye vin :smile: ) Og alle de relgionene som finnes? Hvorfor gir da ikke gud et tegn på hvem som er ekte? Ønsketenkning! Vi mennesker klarer ikke tanken på at det faktisk ikke er noe mer mellom himmel og jord enn oss... Hvis det virkelig er en gud, så hadde jeg vært forsiktig med å be til ham med all den dritten som er i verden i dag, for han kan umulig være god.... Lenke til kommentar
applet Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 La meg først få lov til å presisere, jeg er kanskje agnostiker, bare så det er sagt. Men det er jeg egentlig ville si er; Er det ikke litt spesielt med et eget tema for religion på hardware.no? Hmm.. er det bare jeg som synes det er litt.. humor..? peace Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 fikk aldri noen tro jeg... ble aldri døpt, og konfirmerte meg borgerlig. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg er en såkalt frafallen. Såkalt, fordi ymse sekter/ samfunn vinkler 'tilstanden' forskjellig ...noen sier det er bra jeg gikk ut, men sånn resonnerer jeg: 'Praktisering av enkelte læresetninger og neglisjeringen av andre gir summen vranglære - ergo er fortapelse en sikker utgang' - Derfor er sekter/ kirkesamfunn uinteressant, men hensikten i tilværelsen/ liv inkl. menneskene, krever respekt. Er det overtro at universet/ liv/ omtanke/ respekt/ ydmykhet er levende elementer - fra et opphav som svarer inni oss ? Det holder ikke med tilfeldigheter i 'ursuppa' over milliarder av år - det regnestykket er forlengst skrota. Darwinister og tilhengere av utviklingslæren, holder på dogmene, og presser utviklingen videre på 'tørre never'. De preker stoff v.s ukjent stoff, og har ikke 'tid' med skapelse evt. dimensjonen hensikt. Derfor tar industrien oss rett til dundas ( mener jeg ). Kreasjonistene... er det noen som har greie på ? Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Den som leter han finner, den som banker på skal det lukkes opp for. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Vi mennesker er i utgangspunktet kunn egoister (ønsker ikke å tråkke på noen humanistiske tær)som til syvende og sist ikke evner å gjøre annet enn å sorge for at "jeg" får mest mulig goder, gjerne på bekostning av naboen.(dette gjelder også kristne) Det er derfor vi trenger en "kraft" eller en ytre moral som er større enn vår egen. Se hvordan det har gått med kommunismen feks, i utgangspunktet en "perfekt" ideologi med mennesker ved roret. ennå ett eksempel på at vi ikke er i stand til å fullføre våre gode intensjoner. Jeg kjenner mang X-kristne som har "falt fra" pga mennesker i menighetene som har såret de eller levd med høy fane og fordømt andres handlinger på feil grunnlag. MEN DETTE FORANDRER IKKE GUD. Selv om de fleste av oss lever med gode intensjoner, har vi ingen mulighet til å gå gjennom livet uten å forulempe noen på en eller annen måte. Er enig med TRAM. Summen av Guds ord er sannhet, ikke bare det som passer for oss. [ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-05-28 13:16 ] Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg tror mer på romvesener enn på noen gud. Tror at det er mer sannsynlig at folk som har påstått at de har sett/hørt guder, engler, djevler o.l. bare har sett ett eller annet romvesen på rekke-oppdrag. (Eller er stein på LSD.) Men for all del, jeg respekterer det folk tror på, jeg går ikke rundt til folk og rakker ned på troen deres. EDIT: Fjernet referanse til en viss sci-fi film som portretterer de egyptiske gudene som romvesener. Dette er for å virke litt mer seriøs mot skeptikere som ikke respekterer hva andre tror. [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-05-28 15:10 ] Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg har også respekt for det andre tror, eller som jeg liker å kalle det "trur", eller synsing om du vil. Det som jeg finner litt merkelig er mennesker som hevder å ikke ha "tro" men som bruker så mye energi på å forklare hvorfor de ikke tror på noe. Hvem prøver de å overbevise? Seg selv eller andre? Det er ingen som kan "bevise" rent fysisk at det finnes en Gud, men heller ingen som kan motbevise dette. Det er kun vitnesbyrdet fra ca 1.5 miliarder mennesker som har opplevd Gud/Jesus, pluss skaperverket i seg selv som beviser dette. EvilEddie: Tror du ser litt for mange filmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå