Gå til innhold

Dårlig overklokker eller? [X800XT PCI-E]


Babadurion

Anbefalte innlegg

Det er sikkert jeg som ikke kan dette helt enda, men jeg fikk i går mitt X800XT PCI-EXPRESS X16. Gikk rett på og testet ati tool og prøvde høyrere frekvenser, havnet på 537/516 , men hver gang så ble det svart skjerm og jeg måtte restartet. Er det noen instillinger jeg må ta hensyn til? kjører full grafikk i ATI catalyst controll senter. Har dette noe å si?

 

Har også ett annet problem anngående 3dmark03, jeg får det første screenet (loading) og så kommer feil mld. til windows, der jeg kan melde feilen, har også testet å reinstallere, men hjelper ikke, har samme problem med PCMARK04.

Noen logisk forklaring eller?

 

PS! Det er CONNECT3D som har levert kortet mitt.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du husket å formatere? etter du fikk det nye kortet?

Formatere? Man må vel ikke formatere maskinen sin hver gang man skal innstallere et nytt skjermkort?

 

Må da være nok å kjøre drivercleaner, eller?

Joda, tror det skal være nok med drivercleaner, men det alltid kjekt med en formatering etter man innstalerer et nytt skjermkort.

Har du oppdatert windows?

Lenke til kommentar

Og dere greier å holde liv i myten om at å formatere gir bedre ytelse....

 

Har man litt peiling på optimalisering så oppnår man like god ytelse eller bedre ved å gjøre noen små finjusteringer.

 

Til trådstarter : Prøv å koble til en strømkontakt som bare går til skjermkortet ditt og som ikke er tilkoblet noe annet, sjekk også med et overvåkningsprogram i windows hvordan det står til med +12v. Kan være du har litt for liten PSU, du kan selvsagt fort finne ut dette ved å koble fra unødvendige enheter og hvis du har overklokket starte opp normalt.

Lenke til kommentar
Heihei, det har ikke noe med liten psu, osv. jeg vet hva det var, jeg hadde misforstått, slik at jeg klokket gpu opp til 537, og det er jo bare dømt til å bli ustabilt, så når jeg byttet om da, så kome jeg opp i 520\555 (tror jeg kan nå litt lenger på ram.

Hvorfor er 537 dømt til å bli ustabilt? 520 er jo ikke en overklokk som er mye å snakke om. Det er jo under 5%. Du må da klare å klokke mere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...