Babadurion Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Det er sikkert jeg som ikke kan dette helt enda, men jeg fikk i går mitt X800XT PCI-EXPRESS X16. Gikk rett på og testet ati tool og prøvde høyrere frekvenser, havnet på 537/516 , men hver gang så ble det svart skjerm og jeg måtte restartet. Er det noen instillinger jeg må ta hensyn til? kjører full grafikk i ATI catalyst controll senter. Har dette noe å si? Har også ett annet problem anngående 3dmark03, jeg får det første screenet (loading) og så kommer feil mld. til windows, der jeg kan melde feilen, har også testet å reinstallere, men hjelper ikke, har samme problem med PCMARK04. Noen logisk forklaring eller? PS! Det er CONNECT3D som har levert kortet mitt. Endret 17. september 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Når jeg skiftet drivere til Catalyst 4.9 detter jeg bare ut etter den første demoen i 3dmark 03 Endret 18. september 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Har du husket å formatere? etter du fikk det nye kortet? Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Har du husket å formatere? etter du fikk det nye kortet? Formatere? Man må vel ikke formatere maskinen sin hver gang man skal innstallere et nytt skjermkort? Må da være nok å kjøre drivercleaner, eller? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Har du husket å formatere? etter du fikk det nye kortet? Formatere? Man må vel ikke formatere maskinen sin hver gang man skal innstallere et nytt skjermkort? Må da være nok å kjøre drivercleaner, eller? Joda, tror det skal være nok med drivercleaner, men det alltid kjekt med en formatering etter man innstalerer et nytt skjermkort. Har du oppdatert windows? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Har du husket å formatere? etter du fikk det nye kortet? Nei har ikke gjort det, men den er nesten ny formatert da. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg formater alltid etter ny hardware i pcn (bortsett fra nettverkskort osv). Merker mer stabilitet og bedre ytelse. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Og dere greier å holde liv i myten om at å formatere gir bedre ytelse.... Har man litt peiling på optimalisering så oppnår man like god ytelse eller bedre ved å gjøre noen små finjusteringer. Til trådstarter : Prøv å koble til en strømkontakt som bare går til skjermkortet ditt og som ikke er tilkoblet noe annet, sjekk også med et overvåkningsprogram i windows hvordan det står til med +12v. Kan være du har litt for liten PSU, du kan selvsagt fort finne ut dette ved å koble fra unødvendige enheter og hvis du har overklokket starte opp normalt. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Heihei, det har ikke noe med liten psu, osv. jeg vet hva det var, jeg hadde misforstått, slik at jeg klokket gpu opp til 537, og det er jo bare dømt til å bli ustabilt, så når jeg byttet om da, så kome jeg opp i 520\555 (tror jeg kan nå litt lenger på ram. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Heihei, det har ikke noe med liten psu, osv. jeg vet hva det var, jeg hadde misforstått, slik at jeg klokket gpu opp til 537, og det er jo bare dømt til å bli ustabilt, så når jeg byttet om da, så kome jeg opp i 520\555 (tror jeg kan nå litt lenger på ram. Hvorfor er 537 dømt til å bli ustabilt? 520 er jo ikke en overklokk som er mye å snakke om. Det er jo under 5%. Du må da klare å klokke mere Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) med mitt x800 xt, med vannkjøling da, så kom jeg opp i 580 gpu og 590 ram. da gjidde jeg ikke skjermkortet mer volt eller noe, enda var det stabilt. skal klarer 630 om jeg gir mer strøm Endret 18. september 2004 av clue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå