AndersT2 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 En kompis ringte fortvilet over at maskinen hans feiler, han starter og kommer inn i windows, men får ikke gjort noe, og så kommer det en blåskjerm. og får beskjeder som Fysical Error, og boot failure, og noe om hardware ett eller annet. Litt vanskelig når jeg ikke kan se dette selv, han er noen mil unna. Har lest at noen får blåskjerm når skjermkortet har tatt dukken, eller kan det være minne eller noe med harddisken å gjøre? Maskinene er en AMD Athlon 1800+ på socket A, og er snart 2 år gammel (nyere CPU), med ett gammelt GeForce 3 kort. En annen ting, hvilken tast trykker man på for å komme inn i bios på den socketen, husker ikke helt hovedkort navnet, enten asus eller Msi, men er ikke sikker. Kan det være F2? jeg fikk ham til å prøve, men det var ett eller annet som ikke funket. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 En kompis ringte fortvilet over at maskinen hans feiler, han starter og kommer inn i windows, men får ikke gjort noe, og så kommer det en blåskjerm. og får beskjeder som Fysical Error, og boot failure, og noe om hardware ett eller annet. Litt vanskelig når jeg ikke kan se dette selv, han er noen mil unna. Har lest at noen får blåskjerm når skjermkortet har tatt dukken, eller kan det være minne eller noe med harddisken å gjøre? Maskinene er en AMD Athlon 1800+ på socket A, og er snart 2 år gammel (nyere CPU), med ett gammelt GeForce 3 kort. En annen ting, hvilken tast trykker man på for å komme inn i bios på den socketen, husker ikke helt hovedkort navnet, enten asus eller Msi, men er ikke sikker. Kan det være F2? jeg fikk ham til å prøve, men det var ett eller annet som ikke funket. er det ikke standard at man må trykke tasten "DEL" for å komme inn i biosen? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) En kompis ringte fortvilet over at maskinen hans feiler, han starter og kommer inn i windows, men får ikke gjort noe, og så kommer det en blåskjerm. og får beskjeder som Fysical Error, og boot failure, og noe om hardware ett eller annet. Litt vanskelig når jeg ikke kan se dette selv, han er noen mil unna. Har lest at noen får blåskjerm når skjermkortet har tatt dukken, eller kan det være minne eller noe med harddisken å gjøre? Maskinene er en AMD Athlon 1800+ på socket A, og er snart 2 år gammel (nyere CPU), med ett gammelt GeForce 3 kort. En annen ting, hvilken tast trykker man på for å komme inn i bios på den socketen, husker ikke helt hovedkort navnet, enten asus eller Msi, men er ikke sikker. Kan det være F2? jeg fikk ham til å prøve, men det var ett eller annet som ikke funket. er det ikke standard at man må trykke tasten "DEL" for å komme inn i biosen? Hvis det er pakke PC er det ikke "DEL" som er standard. Det kan være en av F- tastene. Er vel bare å prøve? Endret 17. september 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 glem biosen, kommer ikke inn der, prøver å få startet sikkerhetsmodus, som maskinen sa at man skulle trykke F8, men da kommer det opp en meny som sier F2 for Setup, F11- for Bootmeny, og F12 for ett eller annet, men ingenting skjer når han trykker på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå