Apoc_ Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei. Jeg har kjøpt meg en Volvo 740 som jeg fikk i dag. Når bilen står på tomgang går den på 1700 omdreininger. Jeg synes det er mye. Skal det være sånn? Hva er normalt turtall i så fall? Og hva kan være feil? Det er en 85 modell 740 uten turbo. Den har gått 375 000. Den har delvis effektannlegg. Dvs: Bakerste delen er byttet ut og satt på et 2/2,5 toms rør. Ellers er den original. Mvh. Apoc_ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Nei, 1700 omdreininger er høyt hvis det ikke er byttet til hvassere kam eller andre trimmingsmodifiseringer. Normalt tomgangsturtall på en bensinbil ligger rundt 800. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Jeg fant feilen. Jeg måtte bare skru på tomgangsskruen (tror det er det den heter). En skrue på forgassernen, jeg skrudde den så langt inn at bilen går på ca: 900 omdreininger nå. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Sørg for at den går stabilt der da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå