tejas Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har 3 stk disker som sitter i samme ramme (Chieftech kab.). Foran disse sitter en 19db 8cm vifte fra Glacialtech. 2 stk ATA disker (120 og 80) og en SATA disk (160). FØR Sata disken ble satt inn holdt temperaturen på ata diskene seg på 14 - 17 grader. Etter montering av sata disken steg temperaturen 2-3 grader. Min nye "normaltemperatur" på ata diskene ligger nå på 17-19 grader, mens sata disken har en "normaltemperatur" på 28 - 29 grader. Det jeg lurer på er om det er vanlig at sata diskene har høyere temperatur, eller om jeg har stack'et diskene for tett... (sata disken ligger i midten og er den disken som får best kjøling fra vifta). Takker for alle svar mvh Tejas Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hovedårsaken er nok at mengde luft over de ulike harddiskene er forskjellig. Bra lave temperaturer Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) mine ligger på 30 - 40, men vet ikke hvor mye jeg skal stole på det da Endret 17. september 2004 av Rockmann Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Med mindre du snakker om delta T så tror jeg 14 grader er altfor lavt. Jeg tror heller at termometeret viser feil. Vanlig temperatur er vel 15-30 grader over romtemperatur. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jepp. Er vanskelig å få hardisker under romtemperatur, med mindre noen har funnet opp fasekjøling for hardisker :!: Lenke til kommentar
tejas Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Sant nok Likferd... Spørs om ikke temperaturene målt av Speedfan 4.15 er noe feil ja... Men en indikasjon er det jo i alle fall, velger å tolke alle svar dithen at diskene mine ikke ligger i faresonen for overoppheting. mvh Tejas Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Sant nok Likferd... Spørs om ikke temperaturene målt av Speedfan 4.15 er noe feil ja... Men en indikasjon er det jo i alle fall, velger å tolke alle svar dithen at diskene mine ikke ligger i faresonen for overoppheting. mvh Tejas S-ata disken har en meget bra temperatur, og jeg tipper de 2 ATA diskene ligger på samme temperatur, +- et par grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå