Gå til innhold

En pc som holder noen år !?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en pc som jeg forventer å kunne bruke i noen år. Jeg har akkurat nå litt penger å røre meg med så jeg har lest en masse tester og slik så jeg lurer kun litt på noen ting. Her er oppsettet jeg har sett etter:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Western Digital Caviar 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

NorthQ Strømforsyning Silent 400W Sort T NQ 4001SE - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dB

Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 3200XL PRO's DIM

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT PE, VIVO, Full-Retail

Det jeg lurer på egentlig er om jeg skal velge Corsair TWINX1024-4000 PRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 4000XL PRO's DIM i stedet ??? Det er noen kroner billigere men har hørt at amd ikke bruker den høye klokkfrekvensen så det lønner seg å satse på lav latency i stedet !!??? Stemmer dette ????

Det andre jeg lurer på er om jeg kan satse på et rimligere grafikkort da det er vanskelig å få tak på Sapphire Radeon X800XT PE.

Kan det holde med feks et Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB DD AGP,ATI9800XT.

Er det noen større merkbar forskjell på disse mer en et x forran :dontgetit:

Jeg spiller Far Cry og sikkert Half Life 2 når dette kommer :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Du trenger nok en kraftigere PSU til det oppsettet der, spesielt med x800xt.

- Du kan sikkert gå litt ned på skjermkort, men for all del, IKKE velg 9800XT. Det er kanskje det dårligste alternativet nå når det gjelder pris/ytelse. Velg et x800pro-kort eller et eller annet 6800-kort istedet.

Det var mine to meninger.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette med

"PC som holder noen år" Det er lite vits å sløse alle pengene på det sykeste oppsettet du klarer når du vet at om noen år så får du såvidt kastet den gamle pcen mot en kjøper..

Nedre toppsjiktet er som oftest alltid det mest fornuftige (sett pris per ytelse)

Noen sier "kjør på" siden hardware kappløpet er over , men det er desto bedre grunn til å bruke dobbelt så penger på et system som er 10 - 15 % raskere..

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på egentlig er om jeg skal velge Corsair TWINX1024-4000 PRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 4000XL PRO's DIM i stedet ??? Det er noen kroner billigere men har hørt at amd ikke bruker den høye klokkfrekvensen så det lønner seg å satse på lav latency i stedet !!??? Stemmer dette ????

Det stemmer. Gå for TWINX1024XL du, det er kvalitetsram med stramme timings, noe AMD-systemer liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...