Hildemor Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har sett på en PackardBell IMEDIA4301. Noen som har noen meninger om denne? Stasjonær PC med Athlon XP 3000+ prosessor, 512 MB minne, 160 GB harddisk og DVD brenner Skal brukes til bilder, tekst og web Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 grei nok til den bruken ja... hvilken skjermkort er på den da? og hvilken pris Lenke til kommentar
Hildemor Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Skjermkortet er ATI Radeon 9550, 256MB, freestanding. Prisen på maskina er 7.700,- Jeg har satt en grense på 8.000,- Lurer på om dette er et godt alternativ til selvbygging. Får man så mye mer for pengene da? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Så søtt at dere har samme avatar Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) ikke kjøp . bygg selv 4423 kr på komplett (uten kabinett) da har du 3000 kr mer penger om du handler på komplett ALDRI kjøp pc på elkjøp om du kjenner noen som kan bygge pcen(som tar 10-12min) og du har tilgang til win xp ,da lønner det seg 100% å bygge selv alltid Endret 17. september 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
agony Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Må støtte flexgym, skal mye til for at du får et bedre tilbud på elkjøp i forhold til å bygge selv, eller får noen du kjenner til å sette den sammen. Eneste fordelene med evt en elkjøp pc er software som kan følge med, da dette ikke opplyses er det vanskelig for meg å anslå hvor mye det er verdt. Men som hovedregel, ikke kjøp pc på elkjøp. Edit: Såklart glemte jeg suport og evt forsikring på boksen. Angående suport så suger de fleste elkjøp butikkene jeg har vært borti på det. Og forsikring så vet jeg ikke om elkjøp har idiot forsikring på pc lengre, vet du får det på telefon i allefall. Men er noe de fleste ikke trenger. Endret 17. september 2004 av agony Lenke til kommentar
Hildemor Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Så hva trenger jeg å putte inn i en maskin? Kan evt en nettbutikk sette sammen maskina for meg? Kravene mine er: 512 MB ram, 120 el 160 GB harddisk, en god prosessor, ikke Celleron, men tror en AMD Athlon XP 3000+ kan være bra. CD/DVD spiller&brenner+- tror jeg. Ønsker også trådløs mus/tastatur uten for hard motstand i tastene. I utg.punktet ikke programmer ut over operativsystem. Lenke til kommentar
agony Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Nå skal ikke jeg gape over for mye her, men var snakk på at netshop satte sammen pcen for deg for 300 kroner. Noe som jeg vil si er ganske billig. Men du må nesten undersøke dette nærmere og ikke bare ta mitt ord for det. Vet i allefall at det finnes netbutikker som gjør dette for deg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Uansett hva du velger å gjøre, IKKE kjøp PC hos Elkjøp! Går noe galt med PC'n tar det evigheter for dem å fixe det. La en nettbutikk som Komplett.no eller Netshop.no om å bygge den for deg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 hvorfor sier du at elkjøp alltid er dårlig? De kan da ha sine år med skikkelige innkjøpsfolk som coop. Packard bell har jeg dårlige erfaringer med, men denne så ok ut. Litt tregt skjemkort, men.... Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Uansett hva du velger å gjøre, IKKE kjøp PC hos Elkjøp! Går noe galt med PC'n tar det evigheter for dem å fixe det. La en nettbutikk som Komplett.no eller Netshop.no om å bygge den for deg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 hvorfor sier du at elkjøp alltid er dårlig? De kan da ha sine år med skikkelige innkjøpsfolk som coop. Packard bell har jeg dårlige erfaringer med, men denne så ok ut. Litt tregt skjemkort, men.... Skal jeg lage en lang liste for deg om hvorfor det ikke lønner seg å kjøpe PC på Elkjøp? Ja, man kan få billig PC der, og servicen KAN være bra til tider. Men å anbefale noen å kjøpe sin PC der er noe HELT annet. Dessuten har Komplett.no folka 100 ganger mer peiling på data enn Elkjøp folka. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 vedder på at den har noname hk, ram, hd Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Bygg deg en her http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=2428 Glimrende servic har dem og..Mye mye bedre enn elkjøp... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Støtter forslaget om at du ikke skal kjøpe på elkjøp. Her er et forslag til oppsett: 512 mb xp 3000 boxed nec dvd brenner 160 gb hk kabinett skjermkort mus/tastatur Til den nette sum av 7165 kr. Bør vel også nevne at et a64 system også er en mulighet, personlig vil jeg anbefale det. Endret 17. september 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 ikke kjøp pc på elkjøp. se heller rundt i lokalområdet etter en lokal databutikk. de har som regel bedre peiling en elkjøp, de kommuniserer direkte med leverandør, de har gjort det før og du har noen i nærheten som kan pc. de fleste setter i sammen pc'n til ditt behov, og bygger den for deg. de tar ofte noen hundrelapper for å bygge og installere den, men det er ofte verdt det Lenke til kommentar
Hildemor Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Takk for forslag. Må sannsynligvis ha et nytt operativsystem også, for det er vel ikke bare å kopiere XP? Må jeg ha vifte også? Litt opptatt av at det ikke skal bli for mye bråk også. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Hvis du så mye som har planer om å oppgradere den minste ting seinere vil det være 10x så problematisk på elkjøp-pcer. Ville fått fks. Netshop til å bygge PCen for deg. Hva du skal ha i PCen får du hjelp med her på forumet. Hvis du har en gammel Windows-CD kan du sikkert bare bruke den. Kan sikker lønne seg å kjøpe et par stille kabinett-vifter. Skal nok klare å lage en PC som er mindre bråkete enn dem på Elkjøp (Den ene jeg har kjøpt på Lefdal bråkte som et udyr). Endret 17. september 2004 av torsvb Lenke til kommentar
candymann Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hvorfor ikke Coop / Prix PC:n? Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hvorfor ikke Coop / Prix PC:n? Hvis du finner den i en COOP-butikk så er det nok et godt alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå