klovn7 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hvordan er det for nybegynnere? Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Rimelig enkelt å få opp, syns jeg. Kan vel alltids være kjekt å ha noen å spørre. Kjører Ubuntu på en 450 MHz/254 mb sdram, og det fungerer helt greit (kjører gnome ja). Er jo bare å legge inn en lettere vindusbehandler om det går for treigt (flux, icewm, xfce). Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Kjører ubuntu på 300 mhz og 256 ram nede som server Helt grei dist. Endret 2. desember 2004 av mr0nning Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ubuntu er vel meir egna for desktop... Køyrer X på serveren? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 [...] som blant annet leveres med gnome 2.8 [...] *host* *host* Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg prøvde ubuntu: første intrykket: (pasrtisjoneringen av diskene) ga meg frysninger... vil rett og slett si at den var motbydelig jeg hadde allerede laget partisjoner til ubuntu, men det taklet den ikke, måtte slette og lage dem på nytt... installasjonen av grub fryste/stoppet på 16%... så jeg ga opp. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) jeg prøvde ubuntu:første intrykket: (pasrtisjoneringen av diskene) ga meg frysninger... vil rett og slett si at den var motbydelig jeg hadde allerede laget partisjoner til ubuntu, men det taklet den ikke, måtte slette og lage dem på nytt... Vel, det er kanskje noe av det enkleste jeg har sett, ihvertfall. Jeg hadde også laget partisjoner. Dette taklet den fint, gitt at jeg trykket på enter noen ganger... Men det forsøkte kanskje ikke du? EDIT: Forøvrig synes jeg Ubuntu Linux er toppers! Har det på min egen maskin foreløpig, men når jeg nå ser at Debian Sarge også kommer med GNOME 2.8 (se min forrige post) , tror jeg jeg returnerer. Endret 2. desember 2004 av meastp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg prøvde ubuntu:første intrykket: (pasrtisjoneringen av diskene) ga meg frysninger... vil rett og slett si at den var motbydelig jeg hadde allerede laget partisjoner til ubuntu, men det taklet den ikke, måtte slette og lage dem på nytt... installasjonen av grub fryste/stoppet på 16%... så jeg ga opp. Rart, leste ein test av Ubuntu i går som sa at partisjoneringen var eit stort pluss, pga valgmoglegheitane. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg prøvde ubuntu:første intrykket: (pasrtisjoneringen av diskene) ga meg frysninger... vil rett og slett si at den var motbydelig jeg hadde allerede laget partisjoner til ubuntu, men det taklet den ikke, måtte slette og lage dem på nytt... installasjonen av grub fryste/stoppet på 16%... så jeg ga opp. Rart, leste ein test av Ubuntu i går som sa at partisjoneringen var eit stort pluss, pga valgmoglegheitane. Det er det også. Skal jeg være litt frekk, må jeg si at Ripz911 ikke har prøvd å få det til å funke (partisjoneringsprogrammet), engang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå