fjotten Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 http://www.ubuntulinux.org/ http://www.osnews.com/story.php?news_id=8286 En debianbasert distro som blant annet leveres med gnome 2.8 og evolution 2. Kun en preview som er tilgjengelig. Ser interresant ut for dem som vil ha en "oppdatert" debian. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ikke enda, men siden jeg bor i USA for tiden, saa faar jeg tilsendt en cd (gratis) med Ubuntu paa Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Prøvde det på forelesningen til RMS i Oslo. En kamerat av meg installerte den på laptopen dagen før. Virket helt grei, men fikk egentlig ikke testet så veldig mye. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 verker veldig bra.. debian sid som kommer ut 2 ganger i året.. og det er bare debian pakker der så jeg skal prøve den en gang jeg må reinstalere debian. noen som vet om hvordan den er med hardware? kjenner den igjen alt og fikser alt også? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Rafael: Hvor satt du? ganske langt fremme, på raden lengst til høyre, sett fra RMS? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Rafael må ha kjedet seg på foredraget Teit auditorium, forsåvidt. Var heldigvis tidlig og fikk en av de relativt få gode plassene Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Fra RMS' synspunkt så satt jeg litt oppe til venstre, i den delen av auditoriumet som han stod. (Det var nemlig 4 delt opp til en ved hjelp av skillevegg). Og nei, jeg kjedet meg ikke. Testa maskinen før foredraget. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vurdrer å bytte distro igjen... og Ubuntu ser ganske lekkert ut... noen som har erfaringer med det nå? Kjører på en Shuttle-maskin med nForce chipset jeg har hatt litt problemer med tidligere med Nvidia-driver osv... noen testet å legge inn Nvidia drivere i Ubuntu? Regner ikke med at det følger med? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Tror du kan regne med at nvidiadriver er tilgjengelige i pakkesystemet. Hørte en si at radoendriverne var det i hvert fall bare å apt-get'e. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Brukt Ubuntu siden det kom for nedlasting, og er virkelig storfornøyd. En god del gode grafiske verktøy, apt-get (selvsagt) med et veldig bra utvalg ubuntu-pakker, og go'biten Gnome 2.8. Til desktop er det nok den distroen jeg anbefaler mest. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ikke enda, men siden jeg bor i USA for tiden, saa faar jeg tilsendt en cd (gratis) med Ubuntu paa Jeg bor i Norge for tiden, og har allerede motatt en par Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Brukte Ubuntu i omtrent 2 veker på den nye maskina mi. Virka svært solid, X kom opp heilt utan vidare, og alt var klart. Måtte sjølv modprobe nettverkskortet mitt for å få det til å virke, og det vart litt modprobing for å få til lydkortet òg. Du blir nok nødt til å gjere litt endringar i sources.list dersom du skal bruke apt-get til noko smart, men dette finns det mange guidar på rundtom. Ubuntu kjem til å verte mitt valg framover når det gjeld desktop-distro. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg la det inn på familie pcen, og det ser ut som en flott distro. Det tar en halv evighet å boote da siden det er så mye sånn hw detection greier før den kommer til init. Siden den maskinen aldri skal rebootes så går det nok greit. Jeg fikk kernel panic med standard oppsettet i grub også. Måtte fjerne no splash og silent parametre så funka det. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Eg trur oppstartstida er litt forskjellig. På min Athlon64 starta det opp på langt under 1 minutt, og det er jo heilt akseptabelt. Det største problemet eg hadde med denne Ubuntu-installasjonen, var å få opp lydkortet, men det skyldes et litt ustøtta chipsett. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er det bare en CD eller ser jeg feil sted Lenke til kommentar
whoi Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg brukte bare en CD ihvertfall. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kjører ubuntu på laptopen, og syns den er fin. Oppstartstiden er grei nok, 55 sec fra grub. Og fra hibernate tar det ca 20sec. Måtte bruke egencompiled kjerne for å få til hibernate, og da slengte jeg også inn grafisk bootscreen. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har brukt ubuntu i 2 uker nå og er virkelig fornøyd. Det ser bra ut og alt funker stort sett med en gang. Ubuntu har og et veldig bra forum og hjelpsom comunity. Jeg er veldig fornøyd med den som desktop. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ubuntu er sexy! Eg køyrar det på ein tidligare dau 233mhz win98 pc. Og no brukast PCen kvar dag! 7/8 pcer i huser køyrer no berre Linux, - ein igjen! Lenke til kommentar
whoi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ubuntu er sexy! Eg køyrar det på ein tidligare dau 233mhz win98 pc. Og nobrukast PCen kvar dag! 7/8 pcer i huser køyrer no berre Linux, - ein igjen! Har du noen gode tips for å forbedre ytelsen på gamle maskiner med ubuntu? Hva slags de/wm bruker du? Hvor mye ram er det på den maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå