Black Star Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 13:35, FSOL skrev:Når jeg kopierer og pakker ut store filer, går XP i slow motion. Det går så sakte at jeg så vidt greier å gjøre noe annet før kopieringa/utpakkinga er fedig. Det foregår på samme hd som oset, er det det som er problemet? Har du defragmentert disken i det siste? Begynner partisjonen å bli passe full, så må fila du kopierer spres utover på alle mulige små ledige plasser og da må skrivehodet hoppe frem og tilbake på disken som en gal. Prøv defrag uansett... det minsker stresset på disken selv om det ikke hjelper på ditt problem. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 prøvde i disable det pci delay greiene i bios, uten at det gjorde noe som helst utslag :sad: Defrag av disken er gjordt, og det er masse ledig plass! [ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-05-19 18:41 ] Lenke til kommentar
tt22 Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Kan du sjekke pagefile-size når maskinen din går tregt? Hvis den er svær har du samme problemet som meg. Jeg fikk problemet med nyinstallert win xp så tror ikke det har noe med defragmentering å gjøre. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg prøvde uten pagefile, og fikk samme resultat, men jeg skal teste igjen - bare jeg finner pagefila Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Fant ikke pagefila, men brukte task manager, og PF usage lå stødig på 130MB hele tiden. Jeg prøvde å trykke på START menyen mens jeg kopierte - det tok 10 sekunder før den kom frem!! Prøvde å åpne explorer med "Win+E" og den kom ikke frem før kopiering var ferdig (overkant av 15 sekunder) Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Prøvde nå å installere 4in1 4.38 drivere, det hadde ingen innvirkning - dog virket det som om bare AGP drivere ble installert. Prøvde så å installere IDE Miniport driver, hjalp ikke. Satt ned hastigheten til ATA66, og videre til ATA33 - uten noe bedring :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå