Gå til innhold

windows stopper opp ved kopiering av store filer, samt utpak

Anbefalte innlegg

Når jeg kopierer og pakker ut store filer, går XP i slow motion. Det går så sakte at jeg så vidt greier å gjøre noe annet før kopieringa/utpakkinga er fedig.

Det foregår på samme hd som oset, er det det som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-10 13:35, FSOL skrev:

Når jeg kopierer og pakker ut store filer, går XP i slow motion. Det går så sakte at jeg så vidt greier å gjøre noe annet før kopieringa/utpakkinga er fedig.

Det foregår på samme hd som oset, er det det som er problemet?

Ikke lett å vite hva som er årsaken,Eg har hatt samme problem,Men er bra nå,Hva eg har gjort ingenting,Flytter en del mp3 filer,Holder på å dekoder til mp3pro.D blei bedre etter eg brukte winupdates,Lastet ned altsammen??

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei,

Jeg har samme problemet, og flere partisjoner. Dette plager også meg. Vurderer RAID, men jeg vet ikke om det løser problemet.

Det merkelige er at CPU bruken bare ligger på ca. 10% allikevel går systemet som du sier i slow motion!

hva med å sammenligne hardware, prøve å finne noe felles?!

Jeg har ikke installert noe VIA 4in1 drivere.

AMD XP 1800+

MSI K7T266 Pro2-RU Mobo

ATI 8500 (OEM 275/275)

256 MB DDR Ram CL2

IBM 60Gig ATA 100

Pioneer 6x DVD Slotin

Yamaha CDRW 4416e

Hercules F2 Soundcard

CNET NIC

Pinnacle PCTV Rave

WindowsXP

PCMa

[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-05-19 12:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg har

athlon 1.2 tbird

epox 8kha+ (kt266a)

512 mb ddr

asus v7700 geforce 2

80 gb maxtor d740x (fat 32)

80 gb samsung spinpoint sv800h (fat 32)

via 4in1 4.38 (v2a)

detonator 28.32

Lenke til kommentar

hvis det er hardware-relatert så må det i tilfelle være kt266a som er synderen, selv om jeg ikke har helt troen på det...

I mitt tilfelle er det ikke så ekstremt at maskinen låser seg, men den "lagger" liksom, og bruker bare 5-10% cpu.

merkelige greier...

bertie

Lenke til kommentar

Jeg tok litt flere tester at disken jeg og det viser seg at ved kopiering av store filer, 200+MB så var overføringshastigheten på rundt 5MB/s :sad:

Testet med en mindre fil 75MB og hastigheten var noe høyere....

Testet med HD Tach, den ga et snitt på 31,5MB/s - med max på 41,5MB/S og minimum på 2,8MB/S !!! CPU på 10%

Lenke til kommentar

Installerte latecy patchen, uten at det gav store utslag på kopieringshastigheten.

jeg downloadet også den tst32 harddisk testen fra samme sted, og resultatet av den tok en skikkelig nosedive etter at latency patchen var installert !!

CORRECTION: TST32 testen gav omtrent samme resultat, når jeg testet nå igjen... de 5 første forsøk gav lavt resultat, så skrev jeg dette og testet igjen - da var den oppe på same nivå som før latency patch!

[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-05-19 16:04 ]

Lenke til kommentar

Jeg har sis 645 chipsett og har akkurat samme problemet. Fikk det for ca 3 uker siden. Det startet med at Direct connect brukte utrolig mye cpu. Det som gjør at maskinen blir treg er jeg får en pagefile på over 600mb og jeg har kun 256mb minne. Reinstallerte Win xp og det ble bedre men ikke bra.

Problemet kommer med kopiering og sletting av filer. Pagefilen fylles på null , niks.

Har lett og lett men finner ingen fiks til dette

Lenke til kommentar

vel problemet mitt er at alt går i slow motion, til tross for 10% cpu bruk, ATA100 disken klarer å kopiere filer i en hastighet på hele 5MB/s !!!

Jeg har forøvrig nå også prøvd uten og med fast swap fil, uten større utslag.

[ Denne Melding var redigert av: insomnis på 2002-05-19 18:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...