Skrekkugle Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Fikk nettopp min g556 og "html" knappen, altså de klammene, funker ikke.. Hvordan har dere fått denne til å fungere? Må også bruke alt+ctrl+2 for å lage alfakrøll. Dette tyder jo på at det er noe spesielt oppsett her.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Totto Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Sindre: Ctrl-alt-2 for å få alfakrøll er vel ikke noe nytt? Brukt dette lenge jeg;) Men, har samme problem, får ikke den tasten til å funke selv... litt kjipt... -totto Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Alt gr + 2 gir @ Internet tasten som er på linja med start power on knappen? Fønker knall den her. Installerte det som kom på den cd'n. Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Fullstendig offtopic.......... Commodore64 hadde krøllalfa innebygd på tastaturet............... er ikke det rart? Vi har knapper for alt mulig rart, men fremdeles må det utføres en uforklarlig tastekombinasjon for en av de mest naturlige/vanlige/nødvendige datahandlingene i Hvermansens datahverdag.........rart..........rart....veldig rart...brukes knappen for backslash oftere for en data-OlaNordmann? eller brukes ||||||| oftere? (vet ikke ikke hva den knappen heter, men den har også paragraftegnet) Beklager total off-topic, men klarte ikke la være,har grubla å den lenge... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 tja, det er, hvis jeg ikke tar helt feil, mye lettere å skrive @ på amerikanske tastaturer...det er det norske oppsettet som ikke er så bra (sikkert noe med at vi har 3 ekstra tegn i alfabetet ) Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Nå er det ikkeno problem å skrive @@@@ ved hjelp av alt+ctrl+2 da, men alt gr kanppen burde da funke og jeg trenger html klamme knappene til html.. Er jo nesten engelsk keyboardlayout fysisk med norsk som innstilling.. hehe Hmm.. kanskje det er derfor jeg skal få nytt tastatur når dem får de inn på lager? =) Lenke til kommentar
Totto Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei, sendte mail til it24 angående dette og fikk følgende svar: Ja, dere kan få byttet tastatur til et der dette fungere som det skal, men de tastaturene har jeg ikke på lager, men regner med å få inn mange i løpet av neste uke. De tastaturene dere fikk var ikke helt originale norske tastaturer (som jeg nevnte tror jeg). Det var en nødløsning som ble brukt (burde egentlig ikke ha blitt brukt p.g.a. at man ikk får laget tegnene ><, men ikke så mange bruker de faktisk) så det beste er nok å bytte (enten ved å komme innom, eller at jeg sender til dere). Et annet alternativ (som dere kan bruke i mellomtiden) er å endre fra NORSK til ENGELSK oppsett (Klikk på NO nede til høyre og velg ENGLISH (United States) (Evt. Shift+"tast nr. 4 nede fra venstre" (ikke den som er ved siden av space, men neste)). Deretter kan dere få tegnene ved å trykke på shift+en av de to tastene til høyre for M. mvh it24.no -totto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå