mbst Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Hvor kraftig strømforsyning bør jeg kjøpe til denne maskinen [*]AMD XP 1900+, evt Thoroughbred [*]Geforce 4 4x00, Matrox Parhelia e.l. [*]Alpha PAL8045 kjøler m/80mm Papst vifte [*]1-2 ekstra 80mm Papst vifter [*]2-3 IDE harddisker [*]Plextor SCSI 40x CDRom [*]Plextor SCSI 12/10/32 CDRW [*]Advansys Ultra SCSI kontroller [*]Lydkort, Soundblaster Audigy Player [*]Nettverkskort [*]Canon USB 1.0 Scanner [*](Ekstern Zip-drive, Paralellport) [*](Skriver) Maskinen skal være så støysvak som mulig. NoiseControl-kabinett etc.. Kjøper antageligvis NoiseControl-PSU. -Spørsmålet er om jeg trenger 300W- eller 370W. Et for kraftig PSU vil jeg ikke ha, da det både støyer mer og genererer mer varme. -Er det slik at hvis jeg feks bare bruker 250W, så genererer fortsatt et 370W-PSU mer varmere enn et på 300W? -Hvor mye varmere vil et kabinett med 370W være enn et med 300W? :smile: [ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-05-10 13:13 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=TOP420P4 denne skal eg kjøpe når ferie pengene komer,Skal og ha et nytt kapinett.Watt er krefter som vifter/harddisker trenger er veldig viktig når du trykker på start,Når du starter opp PC-en,Men om d er nødvendig med så store kan diskuteres,D er akkurat som med en bil med store motor,har du brukt for d.??? Kjetil <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-10 13:57 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-10 16:05 ] Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 Hva skulle du ha.. den linken var nok ikke fullstendig tror jeg. :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Er iorden nå,D var en feil link eg kopierte. Kjetil Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Den kjøleribben der er et meget godt utgangspunkt. Hvis du skruer løs transistorene som sitter montert på kjøleribben, og smører artic silver III mellom, så får du utnyttet "overdimmensjoneringen" til det fulle, pluss at du da kan skru viftehastigheten ned enda et hakk og alikevel få kjølt ned jævelskapen til et tålig nivå. Jeg har myst så smått på diverse strømforsyninger, og det virker som om de ikke tar kontakten mellom transistorene og kjøleribben så veldig seriøst, så det kan være litt å hente på å gjøre dette. DrErling Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 13:21, Kjetil Lura skrev:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=TOP420P4 denne skal eg kjøpe når ferie pengene komer,Skal og ha et nytt kapinett.Watt er krefter som vifter/harddisker trenger er veldig viktig når du trykker på start,Når du starter opp PC-en,Men om d er nødvendig med så store kan diskuteres,D er akkurat som med en bil med store motor,har du brukt for d.???Kjetil Den var litt overkill for meg... 420W??! Prisen var bra, men hvis den trenger modifikasjoner for å støye mindre er den nok uaktuell. Hadde tenkt å slippe lodding og slikt. :smile: Hvor mye støyer den uten modifikasjoner da? Blir det varmt inni kabinettet? Noen andre svar på førsteposten? :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Ja den er diger men da slipper eg å bytte den ut om noen år,For å være ærlig så har eg aldri hørt den,men d er to vifter i den så den burde ikke bråke noe særlig. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå