mono Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Pc'en vil ikke boote. Skulle skru på i går, så ble den først hengende på skjermen: "press ctrl+A if you want to run advanced utility setup", ikkeno skjedde så jeg re-starta. Nå booter den ikke i det hele tatt... 5 sec. etter jeg ha trykket på powerknappen begynner hovedkortet å gi fra seg en pipelyd. piper i ca 7-10 sec, så lite opphold, så 7-10 sec m piping igjen, og sånn fortsetter'n. Kommer ikke inn i bios, svart skjerm. Sjekket alle kontakter, resatt bios, finner ikkeno i manualen hva pipesignalet betyr... Noen som kan hjelpe? maskina har gått stabilt som bare det i 1 år, så dette!!! Abit ic7-g m. den nyeste SB vifta. P4, 2.8 Gh 2x256 Mb Geil golden dragon (lysene lyser begge to) Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Er det lange pip eller korte pip? Hvis det er lange så er det noe feil med skjermkortet eller RAM, alt etter mønstret på pipinga. Har du overklokket? Lenke til kommentar
mono Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) det er ganske lange pip. kanskje 5-6 sek, m. 1 sek opphold imellom? ikke overklokka... Endret 17. september 2004 av mono Lenke til kommentar
mono Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Kan tilføye at vifter går som vanlig, men nede i høyre hjørne av hovedkortet sitter det noen diodelys. Pleier å lyse bare grønt i de tror jeg, men nå lyser det rødt i den høyre pæra. finner ikkeno' i manualen om dette, fler forslag? Endret 17. september 2004 av mono Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kjenner ikke til dette hovedkortet, men det er kanskje noen diagnoselys ala det MSI har på sine hovedkort. Har du sjekket sidene til Abit om de har mer inngående manualer? Rart at det ikke står noe i manualen om det lyset da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå