kamikaze666 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Jeg har et problem med pcen min. Når jeg ser film, spiller eller benchmarker så hakker bildet, akkurat som om det fryser i et 10dels sekund. klarer ikke å finne noen forklaring på hvorfor. Kan noen glupe hoder hjelpe meg? (vet ikke om den posten hører hjemme her men det var det nermeste jeg fant i farten) Benchmark resultat: 3D-mark 01 24892 3D-mark 03 12237 Aquamark3 63016 Mitt oppsett er: CPU: AMD Athlon64 3400+ http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300494&cks=PRL Hovedkort: MSI K8N neo platinum http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300050&cks=PRL Minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 2X512MB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB (soft moddet till 16pipes og montert på ATI silencer 4) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300803&cks=PRL Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115751&cks=PRL Og Lian-li kabinett 37.5GB raptordisk 2x200 GB segate S-ATA NEC 2510A DVD brenner Plextor DVD-Rom Win xp Pro SP1 Bare spør hvis dere lurer på noe mer. Endret 17. september 2004 av kamikaze666 Lenke til kommentar
Cryptic Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg foreslår at du formaterer og installerer Windows elr Linux på nytt... det funker ALTID med meg MEN! vist du ikke har så lyst å miste alt du har på PC'n osv, prøv å slett alt som heter drivere og installer di på nytt. Jeg har opplevd det samme ofte. Jeg har altid formatert pga jeg er for redd at driverene klikker. Ofte når du sletter drivere og installerer di på nytt kmr det feilmelding og da MÅ du egentilg formatere. Så det er egentilg ikke vert bryet å intallerer drivere på nytt. LAG BACKUP OG FORMATER Lenke til kommentar
lars68 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 jeg har hørt at value rammen ikke skulle være bra når det gjeller spill, men vet ikke om det er sant, jeg har ikke prøvd det ut før. wi1te sa det tror jeg Lenke til kommentar
runeah Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 jeg har hørt at value rammen ikke skulle være bra når det gjeller spill, men vet ikke om det er sant, jeg har ikke prøvd det ut før. wi1te sa det tror jeg Jeg har lest det samme Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kanskje dere leste samme sted da? Trenger ikke bety at det er riktig Mange som er veldig fornøyde med sine Value Select brikker.. burde ikke være det som er feil. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Kanskje dere leste samme sted da? Trenger ikke bety at det er riktig Mange som er veldig fornøyde med sine Value Select brikker.. burde ikke være det som er feil. Det jeg mente er at value ram ofte har kompitabilitetsproblemer med noen hk. Det finnes jo de som ikke har k. probs heller da Er du sikker på at ingen prosesser går i bakgrunnen? Du får jo høye scores så det er ikke noe i veien med grafikk kortet og sannsynligvis ikke cpu heller. harddisken din? er den blitt fragmentert eller sjekket i det siste? det er enten den eller rammen Endret 17. september 2004 av runeah Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det jeg mente er at value ram ofte har kompitabilitetsproblemer med noen hk. Det finnes jo de som ikke har k. probs heller da Se her: Kompatibilitet A64 hovedkort og minne *27.06.04* MSI K8N Neo PlatinumCorsair Value S PC3200 2*512MB CL2.5-2-2-5 OK Corsair XMS PC3200 512MB CL2-2-2-5 OK OCZ PC3200 EL Platinum 2*512MB CL2-3-3-6 OK TwinMos BH5 PC3200 OK Lenke til kommentar
runeah Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Da er det nok harddisken da en av dem i aff Endret 17. september 2004 av runeah Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har du mulighet til å prøve et annet skjermkort/prøve skjermkortet i en annen PC? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er ikke usannsynlig at det er et driverproblem, hadde samme "feilen" selv: at bildet frøs et lite øyeblikk under 3DMark testing, men scoren var høy likevel... Nå kjører jeg cat. 4.9 og merker ikke noe hakking/frysing under 3DMark lenger.. Har ikke formatert på dritlenge... Skulle sikkert ha gjort det, men gidder ikke så lenge det virker sånn noenlunde... Tar heller en defrag litt oftere... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Du sier ingenting om hvilken strømforsyning du har. Er du sikker på at den gir stabile spenninger? Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Strømforsyningen er Thermaltake Silent strømforsyning 420W Silent Purepower Serie http://www.thermaltake.com/purepower/w00089.htm Jeg bruker de nyeste omega driverene. Tror ikke de kan være disken for pcen er bare 1mnd gammel. Bruker raptor disken til operativ system. Men jeg føler timingen på minne er litt merkelig. Har til nå bare latt bios stille timingen selv. Bruker foresten en beta bios versjon (1.45) Jeg kan sikker prøve skjerkortet hos en kopis og prøve hans i min maskin og se om det blir noen forandringer. Endret 17. september 2004 av kamikaze666 Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hum.. prøvd ORGINALE drivere/bios til gfxkortet og hk? (Prøvd å stille noe på minnet?) Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Jeg prøvde med ATI catalyst 4.8 og original bios på skjerm kortet før jeg innstallerte omega driverene og flashet til 16 pipelines, og det hakket da og. Når det gjelder innstillinger på minne så må jeg si at jeg er helt grønn på det området og har ikke tatt sjangsen på å gjøre noe. Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 har hatt lignende problem og fant ut at det var noe med lyd driveren Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Hmmmm! Kansje du er inne på noe der.... Hvis jeg bruker høretelefoner så kan jeg høre den optiske musa og harddisken i høretelefonen. Endret 19. september 2004 av kamikaze666 Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 JIPPI!!!! Nå virker skjermkortet mitt nesten som det skal. Fant ut at det var "the cleaner" et trojan fjernings program som lagde problemer og MSI core senter?! Etter jeg fjerna disse programmene så gikk det som en drøm. Men...... Når jeg driver å overklokker skjermkortet mitt så skjer det noe jeg syntes er merkelig. Jeg får ikke artifacts eller noe, skjermkortet bare "fryser" og jeg må restarte pcen. Klarer bare å kjøre stabilt på 495/560mhz syntes det er litt lite med tanke på softmodding og oppgradering av kort kjøleren. Lurer på om det er noen så kan hjelpe meg noe mer. Tenker da på innstillinger i ATI tool for å finne f.eks max core/memory og lignende. Og om noen kan ha en mening på hvorfor kortet mitt bare fryser, og jeg ikke får noe artifacts. Kan det være strømforsyninga? Tempen på core pleier ikke være over 55C når kortet fryser. Er utrolig takknemlig for alle forslag og teorier. Lenke til kommentar
kamikaze666 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 *BUMP* Er det ingen så kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå