Xvani Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Hei På en eller annen måte har det kommet mellomrom mellom ALLE bokstaver i alle menyer og dokumenter, under iconer osv. Jeg bruker Mandrake 10.0 Ser ut som om jeg har gjort noe for å få systemet til å bli mer vennlig for de nærsynte eller noe. Alle menyer er doblet og dette er veldig irriterende Hvordan får jeg det tilbake? Endret 9. oktober 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Ingen som har peiling? Noen som vet hvordan jeg kan ha fått det slikt? Jeg tenker noe sånn brukervennlig greie for nærsynte eller noe? Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Problem med skriftoppsettet, kanskje? Prøv å velja andre skrifttypar. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er en fil for å endre charset, men jeg husker ikke hvilken det er Kan prøve å finne det ut. Hvis det er dette som er problemet bør man bruke (har jeg fått beskjed om) ISO 8859-1 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 ISO8859-15, - eller helst UTF8. (ikke på IRC) Meeen.. Screenshot? *glis* Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Sorry det har tatt litt tid. Hvordan tar jeg screenshot i Mandrake? Hva skal jeg endre på i den filen? Endret 14. oktober 2004 av Xvani Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 På min mandrake community 10.1, så trykker jeg bare på Print Screen, til høyre for F12, så tar den et bilde av skjermen... /KM Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 ok, men hvordan får du lagret det som fil osv? vanligvis bruker jeg ctrl-v i paint i windows, men i Openoffice draw fungerer ikke dette! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Kommer det ikke bare opp en boks som spør deg hvor du vil lagre det hen? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Brukte The Gimp for screen shot, det varierer fra program til program med mellomrommene, og filexplorer er det helt jævelig å bruke.. Hvis dere trenger fler, er det bare å si ifra! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Prøvd å skifte font på hele systemet? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) ja, men dette gir ingen forandring på hverken mellomrommene eller på fonten? Hmm... har logget ut og inn også Edit: Hmmm, virker ikke som om jeg vet hvordan man skifter font. Jeg går inn i Mandrake control center --> system og deretter fonts. Virker mer som om dette er en liste over innstallerte fonts enn et sted der man endrer aktiv font. Hvordan endrer man fonter? Endret 15. oktober 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 KDE control center, under Appearance & Themes -> Fonts Hvis du har problemer med å finne det, "run command" -> kcontrol Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Det hjalp faktisk, men det er fortsatt et problem i fil eksploreren (konqueror) Kan jeg endre fonter her også på en måte? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Konqueror -> Innstillinger -> Oppsett av Konqueror -> Skrifttype Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Siste stedet jeg har den "ødelagte" fonten nå er når jeg starter maskinen, og skal logge meg på. (skrive brukernavn osv) Dette er vel før KDE har startet opp? Hvordan endrer man her? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det er vel instillengene til KDM. Aner dessverre ikke hvor man instiller på fontene der. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Sitter ikke på KDE nå, men det er i KDE Control Center > System-instillinger-ettellerannet > Login Manager Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Det ordnet faktisk seg selv, etter en reboot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå