Gå til innhold

Ny spillmus fra Razer får 1600 DPI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er vanskelig å bevege musen så fort at den mister "grepet" når man har så god oppløsning og bådbredde som på mx510. Jeg har ihvertfall ikke klart å få den til å "hoppe" selv når jeg overdriver bevegelsene mine ekstremt, bare for å teste, og å gjøre såpass overdrevede bevegelser i et faktisk spill er jo helt uaktuelt

 

Jeg bare lurer på om det i det hele tatt er vits med spesielt bedre DPI.... Jeg tror det er viktige å fokusere på design/ergonomi/andre fikse løsninger nå, mer enn bare høyere tekniske spesifikasjoner. For ikke å nevne å få trådløse mus like raske i reaksjonene som sine kablete fettere...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hva med oppdateringsfrekvensen på USB? I "gamledager" fikk vi jo alltid høre at PS/2 hadde høyere frekvens enn USB. Er dette tilfellet? Er det bare "market speak" eller er det faktisk noe å vinne på å bruke en mus som oppdateres så raskt? Hva med underlaget?

Det er en merkbar forskjell (om du tweaker PS2 oppdateringsfrekvensen fra defaukt) i ekstremt krevende spill, men det krever en bra følsom person som spiller på et ganske høyt nivå. For de aller fleste vil ikke forskjellen være merkbar, men for de mest ektreme er PS2 å foretrekke. På den annen side har jeg aldri hørt om noen som har følt at en mx510 har lagget etter, eller hoppet, så jeg er usikker på om mer DPI og båndbredde vil gjøre noe vesentlig forskjell.

 

Det er selvfølgleig vanskelig å si uten å ha prøvd denne razer-musen, men jeg ser på mx510'en som veldig nær perfekt (med tanke på tekniske specs. i forhold til hva selv de mest krevende gamere vil ha bruk for).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller ser den musa veldig symmetrisk ut slik at den også kan brukes av oss venstrehendte? I så fall har vi en vinner... er lei av at alle de brukbare musene kun lages for høyrehendte...

Du kunne ikke få sagt det bedere.

Savner også bedere utvalg av bla joystikker også.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller ser den musa veldig symmetrisk ut slik at den også kan brukes av oss venstrehendte? I så fall har vi en vinner... er lei av at alle de brukbare musene kun lages for høyrehendte...

Du kunne ikke få sagt det bedere.

Savner også bedere utvalg av bla joystikker også.

Er det noe Razer virkelig skal ha, saa er det aa lage mus som ikke r designet for kun det ene eller det andre. Boomslang funker fet til venstre og hoyre hendte, og det tror jeg er saken med Viper og DiamondBack ogsaa. Er du usikker ta en tur til butikk og spor om du kan prove holde musen forst.

 

Det var jeg gjorde da jeg bestemte meg for aa kjope Razer Boomslang 2k, jeg gikk til Expert i Kr.sand lurte paa om jeg kune prove holde musa, joda gikk fint det. Skulle jo bare mangle fra en butikk det :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Logitech MX1000 er 20X bedre en enn vanlig optisk mus så da er den vell 10X bedre en denne musa :p

Tull!

 

MX1000 eg 20X ganger _RASKERE_, den er dermed ikke 20x bedre.

 

Og du kan heller ikke si at en mus er x antall ganger bedre pga teknikken :roll:

 

edit: utifra specs'n til Razer musa vil jeg si den er bedre en MX1000, da den har har ledning, noe som utgjør en stør forskjell.

 

Hva gjør at du mener laser skal være så mye mer nøyaktig enn LED? Det er jo bare snakk om to metoder å lyse opp underlaget på. Det er jo sensoren som står for nøyaktighet og hastighet.

 

Det at sensoren er 20 ganger raskere betyr ikke at den er mer nøyaktig. Tenk deg to digitalkamera "MX900" og "MX1000". Begge har samme oppløsning, men "MX1000" kan ta 20 ganger så mange bilder på samme tid som "MX900". Bildene får jo ikke noe bedre nøyaktighet/kvalitet av at det blir tatt flere bilder på samme tid.

 

Nøyaktigheten, målt i punkter per mm du beveger musa, forblir altså den samme, men dersom bu beveger musa veldig raskt så får PC'n oppdatert museposisjonen 20 ganger oftere. "MX900" er tross alt rask nok til det meste og beveger seg ikke i rykk og napp fordi det kommer en raskere mus.

 

En god mus blir ikke til "søppel" så snart det dukker opp en etterfølger.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Den musa så innteresang ut.

Sitter idag med med Logitech MX 700 og er kjempefornøyd med den,men jeg har en negativ ting med den og det er at jeg får vondt i fingrene og blir stiv.

Sitter ca 5 til 8 timer daglig med den musa så kanskje dette er normalt? ;)

 

Ser jo at Logitech har kommet med mx1000 (laser optikk)

SÅ er det noen som har erfart om den er bra?

Og har den samme oppbyggningen som MX 700?

Da mener jeg selfølgelig skalet for da vil jeg nok ha problemer med stivhet i hånda etterpå.

 

Min største hobby er jo og spille FPS spill så derfor sitter jeg og tenker litt på om det er Razer eller om jeg skal gå for mx 1000.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Hvis du blir stiv i fingrene, er det pga av at du maa trekke fingrene isammen slik at du skal treffe knappene?

 

JEg hadde akurat samme problem med min tidligere Logitech Wheel/Wingman (husker ikke i farta), etter at jeg flyttet over til Boomslang har jeg aldri hatt noe problem med stive fingre.

 

Derimot, gjor som jeg har sagt tidligere gaa til butikken og spor om du kan prove holde musa bare for aa se hvordan den er aa holde i.

 

En annen ting, har du en kamerat eller en kamerat av en kamerat som har Razer Boomslang 1000 eller 2000, saa anbefaler jeg at du prover den ogsaa (ikke med tanke paa det som er inni musa, men med shellet).

 

Boomslang er den aller beste musa du kan faa for store hender mener jeg.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Vel, gjett hva jeg fikk idag!

Jo Logitech mx1000 Laser :cool:

Hadde mx500 fra før, mx 1000 minner litt om denne ca samme vekt, muligens litt lettere. Dypere "spor" til fingrene så den sitter bedre og det ny scrollehjulet er dritbra. Veldig kjapp og nøyaktig er den og.

Passer best for medium hender eller litt midre synes jeg.

Den Kunne også sett litt kulere ut synes nå jeg da men, men. Testan på ruta, funka fett :tease:

Har 3dioder som indikerer batteri rest, bra!

Bruker den på en Icemat 2edt funker helt perfekt.

Litt rart at man ikke kan se strålen når det er laser, eller?

 

Den er også fått litt større flate under og har 4 store teflon føtter.

+ for kul boks også, hehe

 

Menne den razorn ser fet ut den og, skriker litt mer lissom, mer sånn lan/gaming mus, ikke så allround kanskje?

Lenke til kommentar

Frank_Jarle

Hvis du blir stiv i fingrene, er det pga av at du maa trekke fingrene isammen slik at du skal treffe knappene?

 

Det stemmer det,jeg har litt store hender(Bamse hender) så det er kanskje det som er mitt problem.

Det er fingerleddene mine som blir så jævlifg stive. og etter en økt med ettpar timer så blir jeg stiv og kan ha vondt i fingrene da i flere timer etterpå.

så derfor kan det hende at logitech MX 700 jeg har idag er for liten.

Det er ikke så lett å finne dette ut ved å bare gå ned i en butikk å tesste en mus,for problemet kommer etter en stund.

Så kanskje razer er tingen for meg?

Hadde vært kjempefint hvis det er en med store hender her som kan fortelle litt om MX 1000 også så vi med store hender kan få en detaljert opplevelse hvordan den er :thumbup:

For uansett om man kjøper razer eller logitech sin så er det mye penger å hive ut av vinduet hvis man føler at man har like problemer med en av de nye som de gamle :D

Lenke til kommentar

Boomslang musa er bare helt genial for store hender eller for folk flest med langre fingre slik som meg.

 

Jeg har altid slitt med stive fingre og under hver UT spill saa har jeg altid "knekt" fingrene opp naar spillet er over ;)

 

Mens med Boomslang saa har jeg nesten ikke det problemer. Jeg skal prove aa beskrive hvordan jeg holder musa mi :) Jeg holder haandledet og begynnelsen av haanda nede i bordflata, mens hele haanda hviler over musa og det er enda 2cm til fingertuppene rekker helt frem til kanten av musa, og jeg kan akurat plassere langefingeren paa scrollehjulet, samt jeg har tomelfingeren paa venstre side knapp og lillefingeren paa hoyre side knapp, saa jeg faar brukt alle 5 knappene paa musa.

 

BTW: Hadde jeg vist naar Boomslang II skal komme ut saa hadde jeg anbefalt aa vente paa den, samme shell som Boomslang, men med optisk stasj inni :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...