rmacvest Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 hei har en ip adresse som forandrer seg hele tiden. har maskin som snakke server for spill når vi spiller warcraft og daoc. har begynt å bli lei å oppgi ip-adresse hele tiden. og ble tipset om at dynorg.org. spørsmål: er dette gratis? hvordan bruker jeg det? er dette svar på mitt problem? sorry, hvis dette er postet feil! rune Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 du mener nok dyndns.org de lar deg registrere og enkelt oppgradere et hostname til din ip Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Det er en dynamist DNS tjeneste (gratis tror jeg. selv bruker jeg no-ip.com til dette (gratis)) Du registrerer deg med f.eks rmacvest.domenevalg.org og et lite prog må kjøres på din maskin for å oppdatere mot deres server hvis din IP endres. Dermed kan de da komme inn til deg hele tiden via navnet istedet. Ja dette er en grei løsning for deg hvis du ikke vil fikse deg en fast IP edit: skrifelef Endret 17. september 2004 av kandasa Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Hvordan bruker du noe sånt som no-ip.com Var inne på siden dems og leste men, forsto ikke helt hvordan jeg skulle få det til å funke. hvor registere jeg meg og vilket program skal jeg laste ned? hvis noe kunne svart meg på det hadde det vært fint. hilsen rune Lenke til kommentar
Musty Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) jeg bruker dyndns.org og et program som heter directupdate. det vil hele tiden sjekke min ip (tror det er hver time elns) og oppdatere den hos dyndns dersom den er forandret... edit: www.directupdate.net det støtter en HAUG med sånne "tjenester"... sjekk denne siden for steder du kan registrere deg Endret 19. september 2004 av Musty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå