kanikke Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har noen filmer i divx format som jeg har forsøkt å brenne til dvd med Nero Xpress 6. Programmet omkoder og brenner dvd uten feilmeldinger. Platen lar seg avspille, men lyden er blitt vekk. Kan det være at det mangler en codec? Divx filen inneholder lyd, og kjører fint på pc'n. Har sjekket filen ved hjelp av programmet "AVIcodec", og får følgende informasjon: Video : 406 MB, 640 Kbps, 25.0 fps, 640*304 (2.21:1), DIV3 = DivX v3 ;-) MPEG-4 (Low-Motion), Supported Audio : 284 MB, 448 Kbps, 48000 Hz, 2 channels, 0x2000 = AC3 DVM, Supported. Er det noen som kan hjelpe meg med dette lydproblemet? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Prøv å installere ac3filter hvis du ikke har det allerede. Hvis du ikke får det til å funke prøv med virtualdub og tmpgenc istedet for Nero Xpress. Endret 21. september 2004 av larsli Lenke til kommentar
kanikke Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Jeg trodde dette "AC3 DVM, Supported" betydde at det finnes ac3-filter? Har forsøkt med tmpgenc, men uten hell. Det må vel være en eller annen codek eller filter som mangler. Hadde jeg bare visst hva det var! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå