LarsBarstad Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Bestilte meg nylig en skjerm fra en nettbutikk. Hentet skjermen i dag, og det er innlysende fra første stund at dette er en demovare/returvare. Ytre forpakning er klønete teipet igjen, innholdet er mangelfullt, kabler mangler, cd'er ligger løst uten cd-sleeve, manualer er krøllete, og ikke minst: skjermen har døde pixler. Hvordan er det mulig for en nettbutikk å være så dumme å sende noe slikt som nyvare? Tror de forbrukere er idioter? Enig med de som sier at angrefristen er lett å misbruke av forbrukere, men med slike leverandører så priser jeg meg lykkelig over at den er der. Nevner ikke navnet på butikken siden jeg har sendt klage og ikke hørt tilbake enda, fint hvis dere som gjetter hvilken butikk det dreier seg om ikke røper navnet før de har fått en sjanse til å svare. Regner med skjermen bærer straka veien tilbake under angrefristen, men jeg er spent på å høre hva de har å si til sitt forsvar. Lars - NOT a happy camper- Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Sykt! Men jeg vil vite hvilken butikk det er snakk om... En "stor" en? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ja, dette kan umulig ha kommet fra Netshop eller Komplett. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 kan forstå at du ikke vil ut med hvilken nettbutikk det er snakk om enda. Dette er sykt, har hørt at slikt har hendt flere ganger, feks komplett som har sendt ut harddisker med innhold på osv. De må jo tenke på forbrukeren også, folk er jo ikke så dumme at de ikke går videre med noe slikt. kunne kanskje gått greit med meg om skjermen var helt som ny, og ingen mangler. men de gikk alt for langt med deg. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt. Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"... Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der. Lars Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 De må jo tenke på forbrukeren også, folk er jo ikke så dumme at de ikke går videre med noe slikt. Folk er dumme, derfor prøver de seg. Sleipt, men slik er det. Men når det er sagt så er vi forbrukere veldig sleipe også: Vi bruker ofte angreretten og det taper nettbutikkene utrolig mye på. Det har også blitt veldig vanlig i dag å bygge PC-en selv. Ofte er det folk med liten erfaring som bygger PC-en, så øddeleger de en komponent og får tilbake ny vare... Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Dette kan du regne med at de ordner fort opp i. De kunne sikkert gitt deg avslag, men det er jo mindre kult, med tanke på døde pixler... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt. Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"... Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der. Lars Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt. Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"... Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der. Lars Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm. Det kan jo være fordi det faktisk er denne butikken? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Djises. Enten er dette toppen av frekkehet eller bare en kritisk glipp i rutinene! La oss håpe for sjappa at det er sistnevnte! Er ikke NOE som er værre enn å få noe en gleder seg til som viser seg å være under all forventning Endret 17. september 2004 av Vectrex Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt. Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"... Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der. Lars Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm. Det kan jo være fordi det faktisk er denne butikken? Nemlig, men da kan han jo si det så man slipper å spekulere. alternative kunne han latt være å nevne episoden før han var klar til å si hvem det var. Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt. Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"... Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der. Lars Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm. Ser ikke ut til at det er oss, har ikke noen med det navnet som har handlet noen skjerm. Men uansett; på vegne av bransjen må jeg si at jeg ikke kan tenke meg noen ville gjort noe slikt med vilje så det må jo være en glipp. Er fort gjort slikt altså, kan være nok at to nokså like varer med forskjellige varenr står ved siden av hverandre og noen plukker feil. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Neida, det er heller ikke NetShop. Har bare handlet der en gang men er meget godt fornøyd. Men med det sagt, please ikke nevn flere nettbutikker, jeg kommer ikke til å avkrefte/bekrefte flere før jeg hører fra dem. Lars Lenke til kommentar
joskor Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei, la meg gjette.....var skjermen en 21,3" LCD fra Samsung? Den har i så fall jeg mottatt som ny vare tidligere, og den var helt klart en returvare. Esken den kom i hadde til og med etternavnet til forrige eier påskrevet! Joko Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Nettbutikker som gjør slikt bør uten unntak henges ut. Det kan hende uhell med de beste, men hvis klagene ofte retter seg mot en eller flere butikker så gir det en pekepinn. Det viser seg gang på gang att det ikke nytter å klage til noen av dem før de blir hengt ut. Når det er sagt, så bør også nettbutikkene som blir feilaktig uthengt forfølge saken rettslig mot de som gjør det. Er man ikke sikker på om butikken har gjort noe galt, men bare har en vag misstanke så bør man ikke si noe på ett slikt forum før man er sikker. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 sjanse til å svare. Regner med skjermen bærer straka veien tilbake under angrefristen, men jeg er spent på å høre hva de har å si til sitt forsvar. Lars - NOT a happy camper- ADVARSEL! IKKE bruk angrefrist i tilfeller som dette. Dette er ikke snakk om angring, men om reklamasjon. Du har ikke fått den varen du betalte for. En viktig forskjell er at du har krav på ny vare / heve kjøpet UTEN å betale porto når det er reklamasjon. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Slik er det bare en ting å si om Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Skal ikke la dette bli noen diskusjon mellom nettbutikkene, men er fullstendig enig i konklusjonen fra våre venner i Netshop: Dette er neppe noe bevisst svindel, men mer sannsynlig et uhell/bommert. Forsvarer overhodet ikke at det har skjedd og hadde vært rimelig forbannet som kunde, men tror ikke at noen nettbutikker er så dumme at de gjør slikt med vilje. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Nettbutikker som gjør slikt bør uten unntak henges ut. Det kan hende uhell med de beste, men hvis klagene ofte retter seg mot en eller flere butikker så gir det en pekepinn. Det viser seg gang på gang att det ikke nytter å klage til noen av dem før de blir hengt ut. Når det er sagt, så bør også nettbutikkene som blir feilaktig uthengt forfølge saken rettslig mot de som gjør det. Er man ikke sikker på om butikken har gjort noe galt, men bare har en vag misstanke så bør man ikke si noe på ett slikt forum før man er sikker. Voldsomt drastisk det må være da... hva med å ringe butikken og høre om de har en løsning først?? Lenke til kommentar
Raper Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Må si at jeg er imponert over Netshop og Komplett som svarer kunder i dette forumet.Dere scorer mye ved å gjøre det.Har stort sett bare handlet hos Komplett og PS data og er meget fornøyd.Men så har jeg ikke hatt behov for å retunere noe.Jeg må vel være den eneste her på forumet som ikke har retunert noe. Endret 17. september 2004 av Raper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå