antevalante Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har tatt vekk Cpu'en og skal sette den på igjen men så lurer jeg på om jeg skal ta vekk den sølv fargede tapen under CPU kjøle-ribben før jeg smører på Artic Silver 2? Trenger svar asap...! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Ja det skal du. Den tapen skal bare hindre riper i kjøleribben. Endret 17. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Klart du skal det Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ja! Den skal fjernes, hvis ikke vil du få ganske høy temperatur. Du kan for eksempel bruke rødsprit eller isopropanol til å fjerne den med, pass på å ikke lage skraper på kontaktflaten. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ja! Den skal fjernes, hvis ikke vil du få ganske høy temperatur. Du kan for eksempel bruke rødsprit eller isopropanol til å fjerne den med, pass på å ikke lage skraper på kontaktflaten. ..eller dra den av Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ja! Den skal fjernes, hvis ikke vil du få ganske høy temperatur. Du kan for eksempel bruke rødsprit eller isopropanol til å fjerne den med, pass på å ikke lage skraper på kontaktflaten. ..eller dra den av Får ikke vekk alle restene ved å dra den av. Lenke til kommentar
antevalante Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Okey Men, har ikke isopropanol. Har bare WD-40 og litt absolute vodka ...går d ...? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ja! Den skal fjernes, hvis ikke vil du få ganske høy temperatur. Du kan for eksempel bruke rødsprit eller isopropanol til å fjerne den med, pass på å ikke lage skraper på kontaktflaten. ..eller dra den av Får ikke vekk alle restene ved å dra den av. På alle mine mist vifter har jeg fått bort alt med å revet av tapen.. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Okey Men, har ikke isopropanol. Har bare WD-40 og litt absolute vodka ...går d ...? Vodka på en fille går nok også, men du må nok gnikke litt mer. Har også brukt litt Jif (skurekrem) først for å få av det verste. Viktig å rense godt med sprit etterpå. WD40 inneholder vel fett / olje, så den ville jeg ikke brukt. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Okey Men, har ikke isopropanol. Har bare WD-40 og litt absolute vodka ...går d ...? Absolutten skal da drikkes mann! WD-40 legger igjen ett fettlag, så den er ubrukelig. Ta turen til nærmeste bensinstasjon og kjøp en flaske kondensfjerner for bensin, det er isopropanol. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 På alle mine mist vifter har jeg fått bort alt med å revet av tapen.. Det er ikke vanlig teip det er snakk om her, det er en thermalpad. Uansett, når du drar av vanlig teip så ligger det igjen et usynlig lag med lim som er en dårlig varmeleder. Lenke til kommentar
antevalante Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Vet det, men man tager det man har Har kjøpt Digital Doc 5+ og holder på å koble til de flate temp. målerne, og lurte på hvor man skal feste dem ved cpu får å få mest nøyaktig måling? Og på hardisken? over eller under? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Bruk løsnings middel (rødsprit) og et visa kort eller noe sånt plast greier som ikke skader metallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå