Bad_Mojo Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kan man ha f.eks. en kjøler av kobber på CPU'en og en av aluminium på GPU'en, eller vil det være dumt? Mener å ha hørt noe om at det kan skape en reaksjon ell. Jeg driver å innstallerer et Asetek Waterchill system på maskina, men jeg har ikke noe til GPU'en. Noen forslag til hva jeg kan kjøpe? Har en gForce 4600. Henning Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Her er det jo noen?? Her er det også noen.. Her også.. Waterchill blokka har funka helt rått på mitt 9800pro det har vært sånn lunkent omtrent når jeg spiller far cry og sånt.. så jeg anbefaler watercill gpu blokka Du burde _ikke_ ha kobber og aluminium i samme system, for da blir det korrosjon, og det vil vi ikke ha Endret 17. september 2004 av gran3 Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jo færre forskjellige typer metall i et system jo bedre. Korrosjon kan forekomme, men det tar nok en god stund. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jepp, alvanisk korosjon er det man kan vente seg om en har både aluminium og kobber i samme system. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 På en bil er det flere typer metall i kjølesystemet. Støpejern, kobber og lettmetal eller aluminium. Derfor brukes frostvæske som hindrer korrosjon. Og hindrer vannet i å fryse. Mange som vannkjøler PC bruker 10-20 % frostvæske. Litt korrosjon blir det nok, men før det rekker å bli et problem ligger PCene våre flere meter ned i dynga. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Slike stoffer som ACFluid osv tror jeg også motvirker korrosjon i tillegg til motvirkning av alger osv. Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 ok, men hvor lang tid vil det ta? vil jeg merke noe? Tenkte litt på å kjøpe denne... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMGWB1 Litt dumt at det ikke står hva dimensjonen er... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Vel, jeg har et kobberbasert system, men med en messingnippel på radiatoren. Har ikke merket noesomhelst av korrosjon, og det er gått snart ett år siden det ble installert. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 ok, men hvor lang tid vil det ta? vil jeg merke noe? Tenkte litt på å kjøpe denne... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMGWB1 Litt dumt at det ikke står hva dimensjonen er... Dim.: 1: 35,6 x 66 x 27,5 (B/L/H) i mm. 2: 35,6 x 76 x 27,5 (B/L/H) i mm. Var det ellers noe du lurte på Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 ok, men hvor lang tid vil det ta? vil jeg merke noe? Tenkte litt på å kjøpe denne... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMGWB1 Litt dumt at det ikke står hva dimensjonen er... Dim.: 1: 35,6 x 66 x 27,5 (B/L/H) i mm. 2: 35,6 x 76 x 27,5 (B/L/H) i mm. Var det ellers noe du lurte på ja... dimmen på slangen man kan bruke Eller takk... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei, disse blokkene passer til 10 mm (3/8'') innvendig mål. mvh r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå