Gå til innhold

Går ikke å formatere

Habbis

Anbefalte innlegg

Hei. For noen uker siden, da broren min var på lan, ble plutselig alle driverene borte, windowsen skiftet utseende og nettverket var borte. Da jeg skulle prøve å formatere, kom det bare at disken var i bruk og at den ikke kunne formateres. Vet noen hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den meldingen tyder på at du har brukt feil fremgangsmåte. Du kan ikke formatere fra Windows. Man må boote fra floppy eller CD. Det enkleste er å boote fra XP CDen.

Bruk cd metoden, den fungerer best.

Og den har enklest fremgangsmåte. ;)

Jeg skulle prøve dette først, men jeg kom ikke inn i menyvalget. Det står bare kontrollerer maskinvare, og ingenting mer skjer...

Lenke til kommentar
Boot på windows xp cden, slett windows partisjonen, lag den på nytt, formater, og legg inn igjen windows.

Det er akkurat dette jeg prøve å gjøre, men når jeg skal boote fra windows cden, kommer det opp "kontrollerer maskinvare", og ingenting skjer. :(

Lenke til kommentar
Går det an å prøve å sette disken i en annen maskin og formatere på denne måten?

Det hjelper deg egentlig ingenting. Du må jo boote fra CD for å installere likevel. Og det kan du ikke gjøre på en annen maskin.

Prøv å slette CMOS.

Men problemet er når jeg skal boote, kommer det bare opp "Kontrollerer maskinvare", og ingenting annet skjer...:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...