Gå til innhold

Fjernkontroll til PC

Anbefalte innlegg

Har muligens tenkt å sette opp en gammel PC som DVD/MP3/CD spiller. Derfor vurderer jeg å kjøpe til fjernkontroll. Har dere noen tips om hva jeg bør kjøpe ? Pris, tilkobling, butikk ?

Vet at trådløst tastatur er en mulighet, men det blir litt for stort og tungvint å ha i fanget når jeg ser film.

[ Denne Melding var redigert av: Ivan Drago på 2001-11-08 13:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

har faktisk noe slikt selv. har ikke prøvd den noe serlig men vet den kan kobles til winamp og andre program. skal ta å se hva den heter når jeg kommer hjem fra skolen. den vant jeg på et LAN så butikk vet jeg ikke. kan prøve å sjekke det også.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-08 14:29, bandit skrev:

Sikkert
dere tenker på. Koster rundt 300kr og funker utmerket på bl.a Winamp. den skal også være konfigurerbar på annet også. Men er litt tricky å på det området. (mulig jeg som er heelt pære dog :smile:)

Men til Partyspilling med Winamp er den utmerket!

Jeg bestilte denne fjernkontrollen fra Psdata for noen uker siden, men de kunne ikke skaffe den. Har etter det prøvd å få kontakt med leverandøren (AnimaX International ASA) direkte uten å lykkes. Mulig de er kunkurs?

Er det noen som finner noen som kan skaffe denne eller andre fjernkontroller er jeg også interesert.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte denne fjernkontrollen fra Psdata for noen uker siden, men de kunne ikke skaffe den. Har etter det prøvd å få kontakt med leverandøren (AnimaX International ASA) direkte uten å lykkes. Mulig de er kunkurs?

Er det noen som finner noen som kan skaffe denne eller andre fjernkontroller er jeg også interesert.

Fant denne fjernkontrollen hos http://www.nordata.net

Anir Multimedia Magic fjernkontroll, svart/hvit 148kr

Den virket mye billigere her enn hva den gjør ellers. Sendte mail til nordata for å høre om det er den samme fjernkontrollen, venter på svar.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Anir for å kunne styre Pinnacle TV kortet mitt, men det greide den ikke. Enda det er et veldig vanlig TV kort. Den skulle settes på serie porten sammen med mus, men ikke hvis du hadde en treknappers, eller en mus med scrollehjul. Det norske firmaet som selger den svarte ikke på henvendelser. En bra ide med en sånn kontroll, men da må den fungere bedre. Fint at noen får glede av den, jeg leverte den tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har fjernkontroll-enhet til salgs. Kobles til serieporten på PC, og legg den slik at du "ser" IR-dioden. Bruk en hvilken som helst fjernkontroll(IR) som har noen knapper til overs.

m/ 1,8m ledning 250,-

m/ 3m ledning 260,-

+porto

fjernkontroll medfølger ikke, men det har ALLE fra før. Bruk en du har liggende, det er alltid masser av knapper som ikke blir brukt til noe. :smile:

Winamp har en egen plugin som denne kan bruke perfekt!

Alle andre funksjoner kan styres med gratis programvare.

Lenke til kommentar

Vil advare mot den Anir-kontrollen, iallfall om de ikkje har lyst til å kjøre 98/ME resten av livet.

Den funkar forsåvidt bra nok, har ikkje hatt noko problem med den, men den er vel ikkje heilt grei i 2k/XP.

Har gjentekne gonger prøvd å få kontakt med selskapet, men det er ingen reaksjon, så dei er nok konk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...