Gå til innhold

Error: NTLDR is missing

toreide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte repair-funksjonen. Etterpå virket det tilsynelatende perfekt, men etter noen reboots fikk jeg samme meldingen igjen.

Har nå installert XP på den andre disken min, en vanlig pata Samsung P80 160gb. Den første disken er en sata Samsung 160gb.

Nå får jeg blåskjerm (med feilmelding) av og til. Den rebooter av og til. Dette kan være når jeg er i spill, på web, logger meg på via modem.

Nå har jeg forsøkt å med å koble av sata-disken. Foreløpig fungerer alt normalt.

Har sjekket disken i Partition Magic 8, men den fant ingen feil. Finnes det noe grundig feilsøkingsverktøy som er tilgjengelig for nedlasting?

Kan problemene skyldes IRQ-konflikter? Ikke lett å se den oversikten når maskinen booter, men mener å ha sett at det er flere so er listet med kanal 11.

Håper noen kan hjelpe. Dette er frustrerende :hmm:

Lenke til kommentar

Det problemet du har er pga overklokking. Enten så får cpu for lite volt eller så har du for lite kjøling. Kan også være pga minnet.

Det løser seg ved å klokke ned litt eller å justere opp Vcore et lite hakk.

Har du sjekket stabiliteten på systemet med prime95 eller annet program som for eksempel memtest86?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Det problemet du har er pga overklokking. Enten så får cpu for lite volt eller så har du for lite kjøling. Kan også være pga minnet.

Det løser seg ved å klokke ned litt eller å justere opp Vcore et lite hakk.

Har du sjekket stabiliteten på systemet med prime95 eller annet program som for eksempel memtest86?

Støtter opp om dette forslaget. I alle tilfellene jeg har vært borti, skyldes akkurat den feilmeldingen overklokking.

Ganske enkelt å teste om det virkelig er det som er feilen da... kjør cpu på default hastighet og se om den booter da...

Lenke til kommentar

start opp med installasjons cd... velg recovery console og skriv fixboot så skal du nok se at det fikser seg... :)

xp-m...? trenger sikkert minst 1.75 for å kjøre den på d... om ikke oppimot 1.8, det klarer du hvis du har en god kjølevifte på cpuen din ;) Men det visste du vel kanskje allerede, hehe

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...