toreide Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Får denne meldingen når jeg starter maskinen. Har hatt litt problemer med blåskjerm i det siste. Det står en feilmelding der, men maskinen restarter før jeg får lest den. Må jeg legge inn XP på nytt? Andre løsninger? Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Dette er den typiske "harddisken har krasja / ingen hd koblet til/ OS'et er fucka etc". Putt hd'n som slave i en annen datamaskin og sjekk og alt ser bra ut der. Har hatt en del av disse.... Lenke til kommentar
plex- Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Eller ta ut disketten fra diskettstasjonen.... :-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Sett inn Windows CD'n og kjør "Repair", så fikser det seg. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har svart på minst 20 slike poster fra før av Ta et søk i forumet så vedder jeg på at du finner masse svar på problemet ditt Lenke til kommentar
toreide Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Brukte repair-funksjonen. Etterpå virket det tilsynelatende perfekt, men etter noen reboots fikk jeg samme meldingen igjen. Har nå installert XP på den andre disken min, en vanlig pata Samsung P80 160gb. Den første disken er en sata Samsung 160gb. Nå får jeg blåskjerm (med feilmelding) av og til. Den rebooter av og til. Dette kan være når jeg er i spill, på web, logger meg på via modem. Nå har jeg forsøkt å med å koble av sata-disken. Foreløpig fungerer alt normalt. Har sjekket disken i Partition Magic 8, men den fant ingen feil. Finnes det noe grundig feilsøkingsverktøy som er tilgjengelig for nedlasting? Kan problemene skyldes IRQ-konflikter? Ikke lett å se den oversikten når maskinen booter, men mener å ha sett at det er flere so er listet med kanal 11. Håper noen kan hjelpe. Dette er frustrerende Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Det problemet du har er pga overklokking. Enten så får cpu for lite volt eller så har du for lite kjøling. Kan også være pga minnet. Det løser seg ved å klokke ned litt eller å justere opp Vcore et lite hakk. Har du sjekket stabiliteten på systemet med prime95 eller annet program som for eksempel memtest86? Endret 20. september 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det problemet du har er pga overklokking. Enten så får cpu for lite volt eller så har du for lite kjøling. Kan også være pga minnet. Det løser seg ved å klokke ned litt eller å justere opp Vcore et lite hakk. Har du sjekket stabiliteten på systemet med prime95 eller annet program som for eksempel memtest86? Støtter opp om dette forslaget. I alle tilfellene jeg har vært borti, skyldes akkurat den feilmeldingen overklokking. Ganske enkelt å teste om det virkelig er det som er feilen da... kjør cpu på default hastighet og se om den booter da... Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) start opp med installasjons cd... velg recovery console og skriv fixboot så skal du nok se at det fikser seg... xp-m...? trenger sikkert minst 1.75 for å kjøre den på d... om ikke oppimot 1.8, det klarer du hvis du har en god kjølevifte på cpuen din Men det visste du vel kanskje allerede, hehe Endret 20. september 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå