Gå til innhold

Dual hovedkort

gtx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-10 14:53, Vegard20 skrev:

760MP/MPX er ikke noe VIA KT266 og oppover når det gjelder ytelse. Og værre når 760 blir matet med en CPU.

No offence, men er det noe du gjetter, eller har du spesifikasjoner eller tester på dette?

Når jeg kjørte systemet mitt med en cpu, merket jeg ingen forskjell, unntatt ytelse ved smp-programmer eller 2 programmer samtidig.

Lenke til kommentar

Se sig.

Hvis du kjører en XP på 760 MP/MPX så taper du ytelse i forhold til VIA KT266 og oppover. Dette er av egne erfaringer. Tror det er dårlig av tester med slikt 1 CPU på dual hovedkort mot singel-kort. Hva er vitsen? VIA sine chipsett skalerer lengere enn noe AMD MP chipsett med en CPU.

Egentlig så er jo dette ganske vesentlig.

Hvordan har du overklokket Tyan kortet ditt Hellstorm?

Gikk ikke ann å overklokke med det kortet når jeg hadde det for ett halvt år siden.

Lenke til kommentar

Det er ikke fordi "dual-kort" er verre enn singel kort med 1 CPU, det er fordi AMD 760MPX i bunn og grunn er steingammelt.

Sammenlikn det med like gamle AMD 760 kort er det likt.

Ta et i860 kort med en Xeon, sett den ved siden av et i850 kort med 1 Pentium4 - ytelsen er lik.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 00:22, Dollar skrev:

Ta et i860 kort med en Xeon, sett den ved siden av et i850 kort med 1 Pentium4 - ytelsen er lik.

Så vidt meg bekjent så skal jo en Xeon være en bedre prossesor en P4. Og det er ikke bare på grunn av all testingen og lignende at den heter Xeon også. Det skal være bedre ytelse også, har faktisk lest det på Intel sine hjemmesider ett sted.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 01:14, Vegard20 skrev:

Quote:

Den 2002-05-11 00:22, Dollar skrev:

Så vidt meg bekjent så skal jo en Xeon være en bedre prossesor en P4. Og det er ikke bare på grunn av all testingen og lignende at den heter Xeon også. Det skal være bedre ytelse også, har faktisk lest det på Intel sine hjemmesider ett sted.

den er d også,den er constuert for helt andre oppgaver enn d eg/vi bruker pc til,set sammen et system med 4 xeon med 2mb hurtigminne,da er d en helt annet sak om vem som er raskest.Lure bare på en ting finess d xeon p4 cpu????

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...