mcbeef Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hva er en fisk? *trenger respons på fisk osv* Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Fisk = utkast av en side, ofte bare i bildeformat. Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Takk for svar PC. Tilleggspm: er det forkortelse for noe? hva stammer ordet fra? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Er ikke forkortelse for noe så vidt jeg vet. Husker heller ikke helt hvor jeg fikk det fra, mulig det var designerus (en bruker som var her før), men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Tror begrepet stammer fra forumet her, ja. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kan jo hende at en "fisk" i design-sammenheng har sammenheng med en "fisk" i barneskole-norsk. Selv om det er litt søkt, er det jo mulig. På barneskolen bruker/brukte de en illustrasjon av en fisk for å vise hvordan man skulle bygge opp en stil/fortelling. Det var fordi man lett kunne dele opp fisken i tre deler; nese/hode - kropp - hale. Disse tre delene representerte innledning - hoveddel - avslutning. Ikke mener jeg at et design skal ha disse tre delene, men at "fisken" er en mal for hvordan noe kommer til/skal se ut. Siden disse "fiskene" ofte bare er bildefiler, styrker det troen min på at fiskebegrepet er adoptert fra norskundervisningen Noen andre tanker rundt dette? Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 *Fiske etter kritikk* ? Interresant teori gozzer. Synes ikke den høres så fjern ut hvis det stemmer at uttrykket kommmer fra en på forumet, eller noen andre for den saks skyld. Er det noe tilsvarende på engelsk? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Eller ... Det er mange fisker i havet, men noen ser bedre ut enn andre... Noen skiller seg ut, Noen bedre som Tore på sporet liker å kaller det Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Ikke nevn Tore på Sporet i tråden min Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ei jente i klassa mi hadde hørt om fisk, men lurte på hva det betydde. Tviler på hun er bruker her.... Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Hun hadde vel hørt at det "luktet fisk" en plass Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 topicen i seg selv er faktisk veldig morsom.. "Hva er en fisk?" Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hehe. Vert litt fett hvis de hadde "fish" på engelske forum og. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Vert litt fett hvis de hadde "fish" på engelske forum og. Det er det de har, skjønner du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå