Flakkmeister Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Er denne brannmuren som er i SP2 bedre enn for eksempel Norton Internet Security osv? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 jo Kan du begrunne det? XenZor Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 http://www.itpro.no/art/6508.html Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det ser ikke ut som om brannmuren i SP2 sperrer for utgående trafikk den heller, i likhet med den originale i XP. http://www.grc.com/lt/leaktest.htm Norton er bedre sånn sett, og jeg regner med loggings-/rapporteringsmulighetene også er bedre. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Utifra ITpro sin artikkel, så er det to mangler med Windows Firewall: 1. Den stopper ikke utgående trafikk 2. Det er software Ergo, så må alle styre unna konkulderer ITpro med. Kan noen tenke seg til hvorfor Microsoft har gjort det slik på punkt 1? Spørsmålet legger jeg åpent for de som kan, men jeg nevner noen stikkord; Mannen i gata, Psykologi, Brukervennlighet. Punkt 2 er ikke nødvendig å kommentere engang. Men punkt 1 er ikke helt sant, Windows Firewall sperrer for åpning av porter av uatuorisert programmer. Dvs. at det kan ikke installeres/startes servere tjenester som brukeren ikke er klar over. Men så er spørsmålet da ... er Windows Firewall bra nok? For Ola Nordmann; Ja For teknofreaker; Nei, de vil helst vite alt som skjer og hva som skjer og de vil detaljstyre alt som har tilgang til Internet. Så her må du velge en annen brannmur. Men pass på, det er fortsatt programmvare og noen av de mest populære brannmurene stopper ikke utgående trafikk. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Spørsmålet trådstarter stiller er ikke om SP2firewallen er OK, sånn passe, hvem den passer for osv - men om den er bedre enn andre programvarebaserte brannmurer. Jeg mener nei. Endret 17. september 2004 av darkness| Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 2. Det er software Alle FW er software. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hva med å flytte denne tråden til programvare? XenZor Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 2. Det er software Alle FW er software. Ok, takker for svar. Tenker jeg holder meg til Norton foreløpig BTW Fury; Det finnes hardware baserte firewaller også, f.eks den som sitter på nForce3 250gb Lenke til kommentar
Fury Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det vet jeg, men det var heller ikke poenget mitt. Det var poenget til ITpro hvis du skjønner.... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Sorry, det var ment til DragonXP!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 2. Det er software Alle FW er software. Ja, bortsett fra de som er hardware. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 2. Det er software Alle FW er software. Ja, bortsett fra de som er hardware. Alle FW for nettverk er software som går på enten dedikert hardware eller generell hardware (PC). En 100% ren hardware FW er den du har rundt peisen. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 2. Det er software Alle FW er software. Ok, takker for svar. Tenker jeg holder meg til Norton foreløpig BTW Fury; Det finnes hardware baserte firewaller også, f.eks den som sitter på nForce3 250gb Dersom den kan konfigureres er firewall logikken software. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 2. Det er software Alle FW er software. Ja, bortsett fra de som er hardware. Alle FW for nettverk er software som går på enten dedikert hardware eller generell hardware (PC). En 100% ren hardware FW er den du har rundt peisen. Helt riktig, mange som ikke tenker over at dedikerte firewallbokser også må ha en software som styrer det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå