TommyGun77 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Er helt newb på java og lurte på om noen kan anbefale meg en grei og gratis kompilator? Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Last ned JDK og docs her. Endret 17. september 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
flltho Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei når du etter hvert blir litt mer dreven i java burde du begynne å bruke en meget god editor/compilator som heter eclipse.. Du kan laste ned versjon 2.2 eller 2.3 på Eclipce project grunnen til at du laster ned 2.2 eller 2.3 er at enklete plugins begynner å koste penger på 3.0+ -- Thomas Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jeg bruker også eclipse, men du må jo i tillegg laste ned kompilatoren Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Nei, Eclipse har sin egen kompilator. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 pffft! netbeans er rimelig bra det også www.netbeans.org Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Anbefaler JBuilder Foundation Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Anbefaler JBuilder Foundation har prøvd JBuilder 6 til 9'ern og jeg syns fortsatt at JBuilder er på viddene. Har funnet meg fornøyd med netbeans. er mye enklere. men så har den ikke de mulighetene til UML tegning som Eclipse har.. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) ... Endret 21. november 2004 av DragonFlyer Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 får ikke kjørt filene? har du sjekket om du har lastet ned netbeans til windows? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 ja, jeg har lastet ned netbeans til windows! Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Drit i netbeans. Last ned java sdk og kompiler filer på kommandolinje. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 hehe, han er sikkert ikke så hardcore. uansett så er det bedre for newbies å laste ned sunonestudio, netbeans eller jbuilder eller jcreator Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) I starten ville ikke jeg anbefalt å begynne med f.eks. eclipse o.l. Bruk notepad eller JCreator. Endret 26. september 2004 av TeddyErt Lenke til kommentar
dilfus Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Her har folk tydligvis mange forskjellige meninger på hvordan bør utvikle med java. Både Netbeans og eclipse er gode utviklingsverktøy, JBuilder har også mye å tilby. Selv har jeg kodet mye i ultraedit og kompilert i konsollet, men er nå på vei til å konvertere til netbeans, da det gjør programmeringen lettere. Det jeg har erfart fra JBuilder er at hvis du trenger ekstra SDK'er kan det være problematisk å få inn. Dette var riktignok JBuilder 4, så dette har sikkert bedret seg. Silk jeg husker det da jeg begynte med java, var at det å kompilere i konsollet og styre med classpath var veldig uforsåelig og lite intuitivt. Jeg begynte derfor med JBuilder som første utviklingsverktøy. Når jeg senere fikk forståelse for hva classpath var og hvordan man setter opp dette, og bruker konsollet til å kompilere i, så gikk jeg over til dette, enkelt og greit for å lære meg hva java har å tilby, uten å få forslag og hjelp av ett utviklingsverktøy. Så sant du får satt opp classpather og slikt så vil jeg nok anbefale å starte uten noe utviklingsverktøy men i notepad eller ultraedit, da lærer du deg de klasser og metoder java har å tilby, dette krever jo at du slår mye opp iJava API specifikasjonen. Den er jo å anbefale uansett, den bør brukes. Lykke til med programmeringen. Endret 27. september 2004 av dilfus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå