Gå til innhold

.Net + system.security.policy.policyexception

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om noen her har noen gode tips til meg?

Jeg har laget et program, men når jeg kjører det så får jeg en rekke feilmeldinger i det programmet starter opp. Kjører jeg programmet på en annen maskin dukker ikke disse feilene opp...

Feilmeldingene jeg får \:

'System.Security.Policy.PolicyException' occurred in mscorlib.dll on xx1.vb

A first chance exception of type 'System.IO.IOException' occurred in xx2.dll

A first chance exception of type 'System.Reflection.TargetInvocationException' occurred in mscorlib.dll

A first chance exception of type 'System.Reflection.TargetInvocationException' occurred in mscorlib.dll

A first chance exception of type 'System.Net.Sockets.SocketException' occurred in system.dll

MMTrioInterface

A first chance exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in channeladmin.dll

Kan noen hjelpe meg å bli kvitt disse feil. Jeg tror det er noe exceptions som framework kaster.

På forhånd takk for hjelpen

Mvh

Silje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du innstallert .net framework på maskinen du får feilmeldingene på?

Hvis du kjører programmet over ett nettverk kan det oppstå problemer. Kopier programmet over på hardisken til den pcen feilen kommer og kjør det der i fra..(Hvis ikke du har gjort det..)

Ellers så er det vel bare at den PCen du kjører programmet på ikke har de filene som nevnes. Kopier de fra din maskin og over til den maskinen du prøver programmet på...

Lenke til kommentar
Har du innstallert .net framework på maskinen du får feilmeldingene på?

Hvis du kjører programmet over ett nettverk kan det oppstå problemer. Kopier programmet over på hardisken til den pcen feilen kommer og kjør det der i fra..(Hvis ikke du har gjort det..)

Ellers så er det vel bare at den PCen du kjører programmet på ikke har de filene som nevnes. Kopier de fra din maskin og over til den maskinen du prøver programmet på...

Hei

Har du flere gode tips? Jeg har installert .Net framework, programmet ligger lokalt på den maskinen jeg kjører på og den PCen jeg kjører på har aktuelle filer ( de ligger på c:\Prografiler`Microsoft Visual Studio .NET 2003\CompactFramework……)

Mvh Silje

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av .Net framworket har du? 1.0 eller 1.1

Sjekk også rettighetene på de filene, mulig at brukeren din ikke får tilgang til dem. Kun synsing, men verdt et forsøk ;)

Takk for tips, men jeg må spørre litt til jeg...

Det kan se ut som jeg har versjon 1.0 av .Net framworket

Hvordan sjekker jeg rettigheter på filer i XP? Jeg har valgt av filen ikke skal ha økt sikkerhetsgrad ved å indeksering.

Silje

Lenke til kommentar

Hvis du har laget programmet i Visual Studio 2003 tror jeg du bør ha .Net framwork installert. Hvis du har tidligere versjon tror jeg det er 1.0...

Hvilket Operattiv system bruker du?

Prøv å bare lag ei exefil av bare en form(uten noen kode).. For å skjekke om det funker da... Ellers så kan du prøve å fjerne deler av set som skjer når programmet ditt starter. For å kanskje finne ut hvor det klikker...

Hvilken type program er det egentlig? Fortell litt om det... Husker jeg laget et chateprogram. Da hadde jeg også noe av samme probleme tror jeg... Da måtte jeg skrive om hele kode for å få det til å funke...

Ellers så vet jeg ikke hva det kan være..

Egentlig litt rart at det ikke fuker.

Lenke til kommentar

Jeg tenker du prøver å starte et program enten fra nettverk, eller uregistrert.

Uhm, jeg er litt usikker på dette, men jeg tror Assemblies må registreres i Control Panel->Administrative Tools->.NET Framework Wizards->Trust an assembly

Hvis du prøver å kjøre programmet fra nettverk må du sett ned security, gjøres i samme vindu som Trust.

Local Intranet står ikke toplevel som default, sett den opp.

Lenke til kommentar
Tror nokk du er inne på noe der Grusom...

Jeg kjører Visual Studio 2003 og har installert framwork 1.1. Selve programmet ligger lokalt, men jeg henter data fra et annet program (ikke .NET program) som ligger på nettverket. Siden dette ikke er et .Net program så forundrer det meg at det kan ha innvirkning på rettigheter på noen dll`er som ligger lokalt på den maskinen jeg kjører .NET på.

Jeg holder på å fikse på en annen sin kode og det vil bli alt for omfattende å skrive alt om igjen… Dessuten så funker programmet på hans maskin. Rare greier dett here…

Nå har jeg også vært inne og rotet litt i .Net Framework wizard og sagt til alle at jeg stoler på dem… Funker fortsatt ikke.

Det stemmer nok at her må være noe grusomt her et sted...

Silje

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hva det er du gjør,

Prøver du på noe spesielt der det stopper?

Du prøver å gjøre noe du ikke har lov til (hente data fra et program på nettverket f.eks.)

Det er mulig du må be om permission eller noe sånnt, har ikke holdt så veldig mye på med permissions(faktisk ikke i det hele tatt), for jeg forsto det ikke helt...

f.eks. i C++ kan du ikke skrive et program som skrur av datamaskinen uten å be om permission fra operativsystemet, da vil ShutdownWindows funksjonen feile.

Men da er det jo litt snodig om det funker på en annen maskin (jeg gjetter maskinen det blir kompilert på)

nei, nå er jeg tom for ideér.

Lenke til kommentar
Har ikke fler ideer jeg heller :no: ...

Du får vel bare ringe til Microsoft for å greie opp i grusomhetene :!:

Ellers kan du prøve google.com, dotnet247.com eller msdn dersom du allerede ikke har gjort det...

Hei

Takk for god hjelp.... Nå har jeg fått fikset opp i rettighetene på maskinen min så nå fungerer det meste :D

Silje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...