toasteh Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 En venn av meg kjører windows xp og restartet pcen sin forleden. Nå virker den ikke lengre. Windows laster opp og ønsker oss "Velkommen" i ca 3-4min, før det laster opp bakgrunnsbildet hans, og så står pcen stille. Noen som vet hva som er problemet/eventuelt hva som kan gjøres? Takk for all hjelp osm måtte dukke opp mvh, Mats Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 har han mye dritt på pcn? Jeg råder han til å reboote windows hvis han ikke har gjort det på en stund. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Når bakrunnsbildet kommer, prøv å trykk ctrl-alt-delete og vent litt. Jeg har samme problemet på en server og da er det løsninga for å få opp startmenyen igjen. Mistenker at det har noe med en SETI@home-lignende klient jeg har installert å gjøre. Det kan også ha noe med Norton Antivirus å gjøre. Endret 17. september 2004 av aschj Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg råder han til å reboote windows hvis han ikke har gjort det på en stund. Hei, Les da hva trådstarter skriver. Hvis du ikke forstår hva trådstarter skriver - da bør du ikke svarre. Du har mange slike innlegg Til trådstarter: Prøv å starte XP i sikkerhetsmodus. Hvis du kommer inn gå da på start/kjør og skriv msconfig på kommandolinjen. Gå på oppstart-fanen og fjern det du mener der ikke er nødvendigt for å starte XP. Der kan ligge mye dritt der i oppstarten. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
toasteh Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Det virker som om PC'n ikke rebooter, så det er vanskelig å starte den i sikkerhetsmodus. Den har ikke masse dritt på seg og har heller ikke noen brannmurer, virusprogz etc. Den går inn i windows på vanlig måte, men bare desktopbildet vises. Det går ann å trykke ctrl alt del.. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det virker som om PC'n ikke rebooter, så det er vanskelig å starte den i sikkerhetsmodus. Hei, Hva med å bruke 'svenskebryteren' og starte PC'en helt på nytt da? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
toasteh Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 har jo selvfølgelig prøvd å restarte pcen 100246 ganger. det samme skjer om igjen.... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 har jo selvfølgelig prøvd å restarte pcen 100246 ganger. det samme skjer om igjen.... Hei, Trykker du på F8-tasten under oppstarten for å komme i sikkerhetsmodus? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå