Tocan Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Har et litt banalt problem som jeg trenger hjelp med. HD min er paa 15GB og har kun en partisjon. Har oppgradert fra win98 til win2000 og dette har funket fint. Maskinen min er full i dritt og jeg vil formatere harddisken min, dele den opp, og installere win2000 paa nytt. Problemet: Hvordan faar jeg startet opp i dos slik at jeg kan formatere HD'en? Eller er det ikke saa enkelt lengre? Har proevd partition magic i demo versjon, men det funker selvolgelig ikke. Haaper paa svar.... Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Den enkleste måten å formatere på er å lage en oppstartdiskett i Windows 98/ME Du starter maskinen med disketten i og du får muligheten til å formater disken din. Lenke til kommentar
sof Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 boot på windows 2000 plata, formater fra installasjonsprogrammet til 2000 og fortsett... før du formaterer har du selvsagt muligheten til å repartisjonere også. kan du ikke boote på cd-plate, finn 4 floppydisker, gå til bootdisk mappa på windows2000 cd'en og lag oppstartdisketter (makebt32.exe). _________________ sof "Svaret er 42" [ Denne Melding var redigert av: sof på 2001-11-08 13:55 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå