ketle Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 LCD er bedre på alle områder. Det eneste grunnen til at de første stor skjermene er plasma er pga de er billigere å produsere. LCD har nå tatt igjen dette forspranget. Sjekk om du finner noen nye 30" - 32" plasma-tv'er og sjekk hvor mange lcd tver du finner!! Ser poenget?? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Dette virker lovendes. Gleder meg og se hva det blir til. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 hvirdan vil dette invirke på plamatv priser ?? og hva er best av plasma tv og lcd ?? eller er det de samme ??? Sjekk denne: http://www.hifiklubben.dk/files/NO_-_FLAT_TV.pdf Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Organic Light Emitting Diode Organismene som utgjør panelet er avhengig av næring, og denne reserven er pr idag ikke stor nok, slik at levetiden er betraktelig kortere enn en LCD. Orgasnimene? Er det ikke snakk om organsike stoffer da? Altså like døde som organisk ojle? Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Sorry, feilformulering. Syntes det var noe som skurret da jeg skrev det, men kom ikke på noe annet ord Ordet næring blir jo også litt feil i denne forstand, men jeg har helt ordsperre Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Sorry, feilformulering. Syntes det var noe som skurret da jeg skrev det, men kom ikke på noe annet ord Ordet næring blir jo også litt feil i denne forstand, men jeg har helt ordsperre De skal også kunne produseres mye tynnere når de ikke har baklys, mer robuste og billigere. Det var nå i allefall slik det var forventet da jeg leste om det for første gang for et par år siden, men jeg har ikke lest så mye(nesten ingenting ) siden så for alt jeg vet kan det ha forandret seg mye (Ikke det med at de blir tynnere da, det er bare logisk Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 En av de største fordelene med både Plasma og LCD er at skjermene kan lages større uten at de blir dypere, 30" og 32" er ikke stort nok lenger. 37" eller 42" kommer til å bli standarden i framtiden. Gjerne med HDTV oppløsning også, men det ligger nok noen år lenger inn i framtiden. Når det gjelder plasma vs. LCd er faktum at LCD finnes ikke større enn 32" og plasma finnes ikke i mindre størrelse enn 37". Det vil sikkert komme større LCD-skjermer etterhvert og LCD er på mange måter mer praktisk enn plasma så det er absolutt grunn til å håpe på at det vil ta over, men akkurat nå er ikke LCD noen alvorlig konkurrent til plasma. I tillegg til å være både større og billigere har også plasma mye bedre bildekvalitet. Både farger og sortnivå på de beste plasmaskjermene er i en helt annen klasse enn LCD klarer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Når det gjelder plasma vs. LCd er faktum at LCD finnes ikke større enn 32" og plasma finnes ikke i mindre størrelse enn 37". Litt på jordet kanskje....Eller finnes f.eks. egentlig ikke Hitachi 32" plasma eller Samsung 40" LCD? Det finnes en god del andre typer som ikke stemmer med din påstand. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Plasma er også "plaget" med at ting kan brenne seg inn iskjermen, feks logo for forskjellige kanaler. Dvs at disse synes etter at man skifter kanal. Levetiden på en plasmaskjerm er heller ikke all verden. LCD blir stadig bedre og er den som kommer til å ta over som flatskjerm. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Når det gjelder plasma vs. LCd er faktum at LCD finnes ikke større enn 32" og plasma finnes ikke i mindre størrelse enn 37". Det vil sikkert komme større LCD-skjermer etterhvert og LCD er på mange måter mer praktisk enn plasma så det er absolutt grunn til å håpe på at det vil ta over, men akkurat nå er ikke LCD noen alvorlig konkurrent til plasma. I tillegg til å være både større og billigere har også plasma mye bedre bildekvalitet. Både farger og sortnivå på de beste plasmaskjermene er i en helt annen klasse enn LCD klarer. Leste du egentlig artikkelen? Der står det tross alt svart på hvitt at den nye 6G-fabrikken skal spy ut 37" LCD. Den er heller ikke den første, som det alt er vist til. Det du sier om farger og sortnivå er forsåvidt sant, men mye er et ord du skal være veldig forsiktig med idag. Det er en stund siden det var mulig å si at plasma hadde et stort overtak her, og LCD haler sakte men sikkert innpå Det ser i det hele ut til at du er litt utdatert på kunnskapen din. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Ah, hadde vært fett med en 40" LCD-TV på veggen, men er nok noen år til jeg har råd til det... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har lyst til å kommentere dette med farger / sortnivå / bildekvalitet på plasma kontra LCD. Ytelsen varierer stort sett med prisen. Jeg har ikke hatt anledning til å studere noen av de dyreste plasmaene. Men i våres hadde jeg anledning til å sammenligne en JVC 26" LCD og en Hitachi 32" plasma som sto ved siden av hverandre over litt tid. Dette er ikke noen referansemodeller, men konkurerende produkter ment for vanlige forbrukere fra to store seriøse produsenter. På avstand så JVC sin LCD best ut. Det hvite var hvitest, det svarte var svartest og fargene var vel litt nærmere det vi ville tro var riktig. Ved brå bevegelse i bilde hang ikke LCD-en med, da var plasma bedre. Men vi hadde en TV som hele tiden ga bedre bilde til en vesentlig lavere pris; Philips CRT-TV med Pixel Plus. Det eneste den ikke var best på var rent svart, der var LCD-en litt bedre. De siste dagene har jeg hatt muligheten til å sammenlikne to andre LCD-TV-er: Grundig Xentia 26 (kr 18000,-) og Philips 30PF9975 . Begge har bedre bilde enn de tidligere nevnte. Grundig sin har best svartnivå, mens Philips har mest detaljrikt bilde (antakelig p.g.a. Pixel Plus). Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Siste rykte ut idag er at en produsent jobber med en 80" LED-basert skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå