knuthfk Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei! Dette er mitt første innlegg som jeg poster selv på hardware.no Derfor mulig jeg ufrivillig krydrer det med en del sjarm- "bloopers", vennligst se bort ifra de Ihvertfall, har en Compaq (husker ikke modellnr) bærbar pc med intel pentium 2,4 prosessor, kjøpt i juni 2003. Vet ikke hvilke øvrige specs jeg behøver å oppgi for at man skal kunne svare på spm mitt. Problem: Er meget godt fornøyd med maskinen bortsett fra en ting. Vifta. Den starter bestandig et par min etter jeg har skrudd på maskinen, uavhengig hvilken programvare jeg kjører. Og så har den "flere gir"... Eller det er flere vifter som starter, er ikke sikker på hvordan dette fungerer. Disse tar seg av og til en 5 min (ville jeg også gjort om jeg hadde arbeidet så mye). Støyen sjenerer en del og er et irritasjonsmoment. Kan man justere egenskaper for kjøling? Eller er prosessorn av typen som trenger slik kjøling? Tror ikke noe er slitt da maskinen er relativt lite brukt. Skjønner sikkert at jeg ikke er så veeldig datakompetent, så svar mottas med takk! Knut-Helge Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Velkommen til forumet! Har du en skrivebordserstatter med en vanlig desktop Pentium 4 prosessor, er det nok ikke mye du kan gjøre med støyen. Grunnen til det er at disse prosessorene ikke støtter de vanlige strømsparings og varmereduseringsfunksjonene som prosessorer laget for bærbare har. Har du derimot en P4-m, kan det være du har endrer strømsparingsfunksjonene til "alltid på" eller lignende. Hadde kanskje vært lettere å gi et konkret svar om du kunne oppgi hva slags modell og type prosessor som sitter i denne pc'en. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ihvertfall, har en Compaq (husker ikke modellnr) bærbar pc med intel pentium 2,4 prosessor, kjøpt i juni 2003. En pentium 2.4 GHz er p4, og p4-m er ingen ting, er p-m , du kan nok esverre ikke gjøre noe med det Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Skal finnes et program til å styre viftene, men jeg husker ikke navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå