musicmixer04 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 serpensis : les den oppdaterte posten, det ble desverre avsporinger i fra tema, men håper å ha rettet opp i misforståelser, dette er ikke en post om media og brenning. mitt fagfelt er digital lyd, men det digitale utgangspunktet gjelder for allt.. man kan desverre ikke vite alt til enhver tid, jeg legger threads på et forum som dette for å få rask hjelp, og prøver å hjelpe hvis det er noe jeg kan svare på. thats life Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Du startet en tråd "for å avlive myter", og du serverer stort sett bare feilinformasjon. At du selv anser ditt kompetansenivå av en slik grad at du kan belære andre, faller på sin egen urimelighet når man leser tråden. les den oppdaterte posten, det ble desverre avsporinger i fra tema, men håper å ha rettet opp i misforståelser, dette er ikke en post om media og brenning. Hvorfor begir du deg ut i en beskrivelse, feilaktig som sådan, om kvalitet på media, dersom dette ikke er en tråd som skal omhandle media? Jeg mener fortsatt at dersom noen skal skrive en guide, bør den være korrekt. Du kommer jo bare med flere myter, og gjør det vanskeligere å komme frem med korrekt informasjon. Og det er svakheten med slike forum, at kildekritikk ofte er vanskelig. EDIT : OC-Freak, noen synspunkter? Endret 17. september 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 serpensis: takk for i dag. gidder ikke diskutere, hvis du mener hele posten min er feil, må du nok gjøre leksene dine på nytt. uansett forbeholder jeg meg om feil..les 1. poste en gang til Lenke til kommentar
Fury Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) musicmixer04, det var et godt forsøk. Men "guiden" din koker bare ned til personlig synsing og Serpensis prøver bare å fortelle deg det... Beklager, men Endret 17. september 2004 av Fury Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) serpensis: takk for i dag. gidder ikke diskutere, hvis du mener hele posten min er feil, må du nok gjøre leksene dine på nytt. uansett forbeholder jeg meg om feil..les 1. poste en gang til Det har vært nok av folk som har forsøkt å påpeke de feilene du serverer. Men dersom du vil forbli ignorant, og uvitende, så gjerne. Det hjelper fint lite å skrive om tidligere innlegg, og så hevde at du hadde rett likevel. Endret 17. september 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 nå har jeg rettet opp event uklarheter og alle blir glade.. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 musicmixer04 sier at det lagres digitalt. Det stemmer jo det musicmixer04, men si meg, dersom et digitalt signal er enten 0V eller 5V spenning, vil ikke det også være et analogt firkantpuls signal? Jeg er elektroingeniør, og har jobbet med digital kommunikasjon en god stund. Jeg vet utmerket godt hva dette er. At det er MENINGEN at et signal skal være 01010101 vil ikke si at det som leses av CDen faktisk ER det. Det som er lagret på CDen er en analog representasjon av det digitale signalet. Det er på grunn av bitfeil at det er feilkorrigering på CDer, hadde alt som skulle være digialt vært absolutt så hadde det ikke vært nødvendig. Da hadde man jo lest av riktig uansett, eller hva? Dersom dataen som leses fra en CD plate har dårlig bit error rate så vil det nødvendigvis gi degradering av kvalitetet, om det er musikk eller video. Som jitter i musikk CDer, og som blokking i bilde og bråk i lyden på video. For deg som TYDELIGVIS har grisepeil på dette så anbefaler jeg deg å ta en titt på denne siden: CD info Fortell meg så dette: Vil en CD med høyere "bumps" være lettere å lese enn en med små "bumps"? Dersom forskjelle mellom en "bump" og en ikke "bump" er nesten umulig å måle, vil da CDen være like god kvalietet som en med store "bumps"? Vil alle CD spillere kunne lese en CD med små "bumps" tror du? Tenk! -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Ønsker å påpeke en ting til. En D/A converter er SINNSYKT billig. Det er å få signalet til D/A converteren til å ikke inneholde "trappesteg" som det digitale signalet har som er problemet, og dette gjøres ikke i D/A converteren med i filtre som ligger bak. Siden du er godt igang med å rette opp "feil" så kan du kanskje rette på det også. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Forstår vel hva "musicmixer04" mener. Hvis det ikke er skrive feil, eller blir feil under avlesning av en CD-R plate, har "kvaliteten" på platen ingen betydning for lyd eller bildekvalitet. Tror det er mange som går rundt og tror det motsatte. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Denne posten er full av for mange faktafeil til at den kan tillates å være åpen. Skal man skrive en guide må man være konsis og korrekt, og ikke legge inn masse feilinformasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg