hce Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg tenkte kjøle minne på grafikkkortet mitt ASUS G3 Ti500. Har tenkt vannkjøling på gpu, men tenkte sette på litt bedre ribber på minnet. Er disse ribbene fra microplex et godt valg, eller er det en annen (billig) kjøleribbe som er god for oppsaging? Jeg har ikke en ribbe selv som kan sages opp. Takker for alle svar, da dette er siste punkt jeg lurer på før jeg fyrer av en bestilling og lager stillePC av tordenPCen min. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Er det noen som kan si om alpha ribbene er bra? Eller skal jeg gå for ThermalTake sin minneribber? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Kan ikke tor at det er den helt store forskjellen på disse to. Det jeg har sett er at de blå ram kjølerne er temmelig ujevne under så du bør planslipe de før du deler de opp. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-11 10:47, Stonescream skrev:Kan ikke tor at det er den helt store forskjellen på disse to. Det jeg har sett er at de blå ram kjølerne er temmelig ujevne under så du bør planslipe de før du deler de opp. Plansliping er jo bare en del av sjarmen :smile: Går vel for de blå, da alpha sine virker litt tja... Men hadde ikke tenkt å kutte dem opp. Tenkte sette en ribbe over 4 minnebrikker, lim på de ytterse og AS3 på de to i midten. Bør jeg kutte opp så jeg får en ribbe på hver minnebrikke? Andre spørsmål: Noen driver med vaselin/silikon når de monterer nye ribber på skjermkort. Hvorfor gjør de det? Og bør jeg gjøre det når jeg monterer ribbene fra Termaltake? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Har ikke hørt at folk bruker vaselin og silikon når de fester kjøleribber. Men vannkjøling med TEC brukes dette for og ikke få kondens på komponentene i nærheten. Det er at folk bruker det på kjøleribber (Spesielt på ram) er at det ikke leder strøm. Mange har svidd kortet sitt fordi de har fått AC på noen punkter på rammen. Ville blanda litt lim og ac sammen istenfor og bruke lim på de to ytterste. de brikkene er ikke serlig tunge og man kan nesten feste dem med vanlig AC. blant litt HD eller lingende så skal det gå bra trur jeg. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-11 18:30, Bøgge Bakken skrev:Har ikke hørt at folk bruker vaselin og silikon når de fester kjøleribber. Men vannkjøling med TEC brukes dette for og ikke få kondens på komponentene i nærheten. Det er at folk bruker det på kjøleribber (Spesielt på ram) er at det ikke leder strøm. Mange har svidd kortet sitt fordi de har fått AC på noen punkter på rammen. Litt maskering under grising er da sikkert bra Quote: Ville blanda litt lim og ac sammen istenfor og bruke lim på de to ytterste. de brikkene er ikke serlig tunge og man kan nesten feste dem med vanlig AC. lim = Artic Silver Thermal Adhesive AC = Artic Silver 3 Compound Blander 50-50 ? Tenkte kjøre lim / blanding på de ytterste og bare AC3 på de to i mellom. Quote: blant litt HD eller lingende så skal det gå bra trur jeg. Hva mener du med HD? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå