Typhon Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Heisann! Vurderer å bytte ut mitt NF7-S v1.1 til NF7-S2G. Koster ikke allverden lissom [LINK] Men det jeg lurer på da om det er noen her som har testa det? Ser at det har en annen raid kontroller enn det 1.1 har (1.1 har SiL og 2G har nVidia). Gir denne kontrolleren noe bedre ytelse enn SiL-kontrolleren? En annen ting: Er det noe annet som er bedre med det hk? Utenom gigabit nettverk da Håper noen kan svare Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er ikke laget for klokking . Mere for workstation segmentet. redusert vcore kontroll + ingen multiplier tilgang i bios , og det er nok grunnen til at du ikke ser noen stor omtale/erfaring fra folk her. Gå isåfall for den "vanlige" NF7-S v 2.0 (Ikke NF7-S2 eller NF7-S2G) Det er bedre på enkelte ting siden det bruker det "nye" nvidia chipsettet .(GB lan/integrert sata) Men dårligere grunnet manglende klokking/overklokkings muligheter. Det har heller ikke soundstorm lyd som du finner på "gamle" NF7-S v.20 versjonen. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) ok, "vanlige 2.0" er bedre assa? Hmm... Men hvorfor har de så godt som kutta ut overklokking på det kortet? Liker ikke det. Men hvordan er det med AN7 da? i forhold til nf7-s v.2 EDIT: Norek har ikke nf7-s v.2 inne Endret 17. september 2004 av Typhon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Men hvorfor har de så godt som kutta ut overklokking på det kortet? Nei si det , kanskje som nevnt av andre .At det nye nvidia chipsettet for socket A er tiltenkt bedriftsmarkedet. Men hvordan er det med AN7 "Gamle" NF7-S v.20 og AN7 er bygd på samme kortet/chipsett . Eneste forskjellen er q-guru chippen på AN7 (automatisk overklokkings fjas , som ingen bruker alikevel) . Ellers har jeg sett at de oppnår de samme resultatene i overklokking . Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Når jeg tenker meg om.... Kanskje jeg skulle gått for no 64bits opplegg istedet Athlon 64 XP3000+ og Abit KV8 Pro-3rd Eye Hva sier dere? EDIT: men da må jeg vel bytte ut vannblokka mi som bare er non dager gammel da Endret 17. september 2004 av Typhon Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Hurra... fikk lissom ikke så lyst til å oppgradere nå Men kan jo kjøpe meg AN7, hvis det er bedre å overklokke med enn nf7-s 1.1? Er svaret ja der kjøper jeg det EDIT: mye att og fram her men det tåler vi vel... anyway; har 10 stykker nf7-s v2 som er demobrukt. Kanskje jeg skulle gått for det? under 500 spenn! Endret 17. september 2004 av Typhon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kikk litt etter AN7 erfaringer her før du bestemmer deg: http://forum.abit-usa.com/forumdisplay.php?forumid=26 Lenke til kommentar
candymann Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Spar pengene! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Spar pengene! Og grunnen er? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Kikk litt etter AN7 erfaringer her før du bestemmer deg:http://forum.abit-usa.com/forumdisplay.php?forumid=26 Går for nf7-s v2, sprarer 200 kroner også ser det ut til å være bedre, men da får jeg ikke alt det andre stæsjet som usb-porter og original embalasje da Noen innvendinger før jeg trykker "bestill" ? Endret 17. september 2004 av Typhon Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Kjøpte selv mitt Abit NF7S V2 demobrukt hos komplett for 350.-, og da fikk jeg med alt untatt dekkplata bakpå. Har funka fint siden november i fjor. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Fikk bestillt meg nf7-s v 2.0 og installert det nå Funker supert men viser høyere temperaturer, er det feilmåling eller hva er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå