warclowN Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hei. Jeg har nettop fått bredbånd fra Bluecom, og jeg har et 100/1000mbits nettverks kort. Men modemet er bare 10mbit. Jeg får ikke mottatt ip fra modemet, m.a.o, jeg får ikke internett. Har det noe med at nettverkskortet mitt er for raskt? noen som har en eventuell løsning på dette problemet? mvh Simen Lenke til kommentar
Irons Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Om ditt nettkort bare støtter 100/1000 og routern bare 10 Så vil det bli vanskelig... Sjekk om du har ett pci nettkort liggende som er 10/100, og prøv med det.. \\Sp33D Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hørtes rart ut. Ville vell trodd at gigabit nettverk var bakover kompatibelt med både 100 og 10mbit. Men du kan jo prøve å sette en 10/100 hub/switch i mellom modemet, og datamaskinen din. Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har det, og har planer om å teste etter skolen i dag. Regner med at nettverks kortet bare støtter 100/1000.. så ja. Men bare lurte på om det var noen andre meninger. mvh Simen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Men bare lurte på om det var noen andre meninger. 1. hva slags kort er dette? 2. Vet du at linja er oppe og kjører og at du får IP-er? 3. Lyser det som det skal når du plugger inn nettkabelen mellom modem og PC? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Er ikke Gigabit kortene kompatible med 10/100/1000 da? Ihvertfall det jeg tror.. Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Ey. Det er et intergrert kort. Men det er ikke alle 1gbit kort som takler 10mbit nei.. Modemet lyser på alle plassene som det skal. DSL - Koblet til sentralen PWR - Power ETH-1 - Meg Så skal vel funke med et fint 100mbit PCI kort. Tester i dag, sier ifra om det fungerer Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Får du pinget modemet da? Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Vet ikke ip'en til modemet (?) ! Er det noen? ;o det er det gamle Nokia modemet som både Bluecom og Telenor brukte før. Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 de fleste gigabit kort støtter 10Mbit også, men det kan jo hende at du har ett med litt dårligere kvalitet som ikke støtter det, men det har jeg aldri vert borti. har du satt på de riktige instillengene på nettverkstilkoblingen din? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 ah, da får du intet ip fra modemet. . men du må sette opp en PPPoE forbindelse mot modemet.. virker ikke som du har gjort.. evt kjøpe en router Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 hehe.. Skal bare være å ta på motta IP. I går satt jeg på router med naboen, og der fikk jeg mottatt ip lett. Det var en 100mbit router. Så da burde det fungere helt fint når jeg byttet over til modemet mitt. Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 ah, da får du intet ip fra modemet. .men du må sette opp en PPPoE forbindelse mot modemet.. virker ikke som du har gjort.. evt kjøpe en router Vel, en god venn av meg har det samme modemet.. og har Bluecom. Han får mottatt ip fra modemet. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 ah, da får du intet ip fra modemet. .men du må sette opp en PPPoE forbindelse mot modemet.. virker ikke som du har gjort.. evt kjøpe en router bluecom bruker ikke det PPPoE jallet... Lenke til kommentar
kadutrur Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 men du må sette opp en PPPoE forbindelse mot modemet.. BlueCom bruker ikke PPPoE, så det har ingen hensikt (de bruker TCP/IP over Ethernet). Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Vet det.. PPoE er telenor som bruker. Noen andre mulige løsninger? Selv om jeg er ganske sikker på at det er nettverkskortet? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 *spise foten sin* bluecom ja.. han snakket om et gammelt nokia telenor modem som telenor bruker, bare tenkte feil.. bluecom... BLARG Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 ah, da får du intet ip fra modemet. .men du må sette opp en PPPoE forbindelse mot modemet.. virker ikke som du har gjort.. evt kjøpe en router Vel, en god venn av meg har det samme modemet.. og har Bluecom. Han får mottatt ip fra modemet. Prøv modemet ditt hos ham, bare for å sjekke at det ikke er noe feil med det. Sjekk også om det er noe i veien med splitteren. Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 er ingen splitter, pga har BARE internett linje.. ikke telefon. Modemet fungerer fint, har fungert fint hos han. mvh simeN;) Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Men det kan godt hende det fungerer hos han uten at det fungerer hos deg. Såvidt det er meg bekjent fungerer ikke de gamle nokia modemene på Alcatel sentraler men vil likevel få en linesync.. Ring bluecom.. se om de får kontakt med modemet ditt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå