Gå til innhold

Oppgradere fra 512 til 1024 mb ram ?

eivindhg

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en Netshop1557 for noen uker siden med 512 mb ram.

Jeg driver en del med videoredigering etc. som krever mye ram, så jeg hadde tenkt til å kjøpe 512 mb ram til å sette inn.

Det jeg lurte på er hvilken ram jeg burde bestille, og om jeg må få Netshop til å sette den inn, eller om jeg kan gjøre det selv?

Har en venn som har ganske mye peiling på lappiser, men vil ikke at noe skal bli ødelagt heller.

En annen ting jeg lurer på er hvor stor ytelsesforskjellen mellom 512 mb ram og 1024 mb ram er på spill, videoredigering, loading av ting og start-up/shutdown av pc?

På forhånd, Takk for Hjelpen =)

MvH Eivindhg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva slags ram du må kjøpe vet jeg ikke. derimot kan jeg opplyse om at det er utrolig enkelt å sette inn ny ram på laptoper, vanligvis mye enklere enn på stasjonære maskiner. sjansene for å ødelegge noe er små, og klarer du å skru opp en skrue så skal du være kvalifisert til å sette i ny ram. pass bare på at du har ledig plass til ramen. :)

selv oppgraderte jeg fra 512 mb til 768 mb her om dagen, og forskjellen på ytelsen var faktisk generelt overraskende stor - men ingen forskjell på startup/shutdown.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...