Gå til innhold

Primestabilt av og til på Abit NF7-S V2.0 (HJELP)

Anbefalte innlegg

Heisann

Akkurat kjøpt meg nytt Abit NF7-S V2.0 hovedkort, og jeg får systemet mitt til å være prime stabilt av og til... noen ganger kan testen kjøre problemfritt i timevis til jeg avbryter det, og andre ganger klarer det ikke å kjøre i fem minutter en gang... :dontgetit:

Prøvde akkurat å kjøre det nå, og fikk:

"FATAL ERROR: Rounding was 0.4999995232, expected less than 0.4

Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Torture Test ran 4 minutes - 1 errors, 0 warnings."

kjørte blended testen.. det som er litt merkelig er at tidligere i dag kjørte jeg denne testen problemfritt i over tre timer... :dontgetit: og jeg ser ikke ut til å ha noen problemer med å kjøre testen "In-place large FFT s" ... denne testen har jeg kjørt flere ganger i over en halv time uten noe avbrudd... (når jeg får error, skjer det i løpet av de fem første minuttene...) OG siden jeg klarer å kjøre large FFT s, regner jeg med at jeg kjører small FFT s like bra.. så gidder ikke engang å teste den.. (med mindre noen av dere hær på forumet fåreslår at jeg kjører small FFT s da det muligens kan fastslå hva som er galt ?)...

det jeg lurer på er HVORFOR i all værden jeg klarer å kjøre denne blended testen problemfritt noen ganger, og andre ganger klarer jeg ikke engang fem minutter?? :ermm: noen vært bortig noe liknende før? JEG har hvertfall ikke det...

kan forøvrig nevne at cpu temp aldri går over 45 grader... ligger stortsett på 42 grader, og rundt det etter at jeg har kjørt prime95 en stund (når det går da :blush: )... har corsair ram stillt i DUAL på hovedkortet (slot 2 og 3)... ALT står på standard instillinger (default i bios med andre ord)... siste bios fra Abit-usa sine sider er installert... forstår rett og slett ikke hva som skjer....

Forslag mottas med stor takk, hjelp meg den som kan!

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... virker nesten som om den trenger "oppvarming" for å klare blended test... kjørte akkurat 10 minutter med large FFT s testen, så kjørte jeg blended testen... og klarte å kjøre den lengre enn 5 minutter problemfritt.. gjorde det samme sist gang jeg klarte å kjøre blended testen i over 3 timer...

Windowsen min er forresten også noe treig, tar tid å starte opp.. "Welcome" skjermen er på alt for lenge, og når jeg kommer helt inn i windows, må jeg nesten VENTE en stund før jeg starter noe program da det ellers bare låser det programmet jeg starter... kan det ha noe med dette å gjøre? (kjører forresten WinXP pro corp edition SP1)

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...