ALLAH Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hepps! har ett MSI KT400 ULTRA hovedkort. ilag med dette har jeg en amd athlon xp2700. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor den kjører så høg temperatur? helt oppe i 55grader med ei silent breeze xp3200+ vifte.. noe som burde holde den kald, Mener jeg. kunne tenkt å klokke den opp til tja.. hvertfall xp2800, men det fører igjen til at pcen blir svart Takker for di råd jeg kan få Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Silent Breeze er en stillegående kjøler som nok ikke er beregnet for noe særlig overklokking. 55 grader er ikke noe problem for prosessoren. Og selv om kjøleren er ment for å klare opp til 3200+, betyr ikke det at du klarer å klokke prosessoren til 3200+. Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 har aldri tenkt å klokke opp så mye.. men enda synes eg temperaturen er litt høg i forhold til den kanskje skulle vært med grei kabinettkjøling etc.. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Du har ikke tatt på for mye kjølepasta da, mange som gjør feil der. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55 grader er ikke sinnsykt høyt på en AMD XP prosessor. I hvertfall ikke når man kjører "lydløs" vifte på prosessoren. Skaff deg en vifte med vifteregulering (Volcano 11 har jeg), da har du en vifte som er ganske stille når du ikke trenger det, og kjøler som et uvær (og bråker som det) når du har behov for det. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det kan hjelpe et par grader med hvor mye eller hvor lite kjølepasta du har tatt på. For mye øker temp og ingenting øker temp. Bare ta et tynt lag så du nesten kan se cpu igjennom Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 mellom 45-60grader Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55 Er ikke spesielt høyt med en AMD cpu. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55 Er ikke spesielt høyt med en AMD cpu. på amd visst da skal ver litt høgt så er den oppe i ca.70grader Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55C er okay for den CPU'en og den kjøleren. GlacialTech Silent Breeze er definitivt ikke en bra kjøler, den er derimot utmerket på lydnivået. Skal du under 50C, så må du nok vurdere ThermalTake eller lignende. Lenke til kommentar
wim Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Når det gjelder kjøepasta trenger man kun ett ekstremt tynt lag (1-1.5mm). Dette kan påføres jevnt med f.eks. ett kredittkort Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Tror ikke du skal klage over den temperaturen nei. Har en XP prosessor som ligger på rundt 63-64C uten belastning, og hopper fort opp i rundt 70C når den blir kjørt hardt. Den har vært fin og stabil den. Det er med vanlig boxed kjøling. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55C er okay for den CPU'en og den kjøleren. GlacialTech Silent Breeze er definitivt ikke en bra kjøler, den er derimot utmerket på lydnivået. Skal du under 50C, så må du nok vurdere ThermalTake eller lignende. må ikke da, eg har cheftec fulltower, og cpuèn min ligger på ca.30grader Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) 55C er okay for den CPU'en og den kjøleren. GlacialTech Silent Breeze er definitivt ikke en bra kjøler, den er derimot utmerket på lydnivået. Skal du under 50C, så må du nok vurdere ThermalTake eller lignende. må ikke da, eg har cheftec fulltower, og cpuèn min ligger på ca.30grader Da må du enten ha vanvittig heftig kjøling i kabinettet ditt, eller så er det mer sannsynlig at hovedkortet ditt viser feil temperatur. Jeg har enda til gode å se en Athlon XP CPU med luftkjøling under 40C. Ved CPU temp på 30C så er du nesten nede i normal system temperatur. Endret 17. september 2004 av Falconer Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 må ikke da, eg har cheftec fulltower, og cpuèn min ligger på ca.30grader Med luftkjøling og normal romteperatur? Prøv å måle temp. med på en skikkelig måte, så kommer du til å se noe rart. Til trådstarter; GC Silet Breeze viftene har en eledig finish, du burde planslipe den, så faller nok temp. med en god del grader. Her gikk det fra 78 v/ full load til ~60 etter plansliping... Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 eg har bare vanlige vifter som kjøler, 2framme som blåser inn, 1 i sidedøren som blåser ut(visst ikke så kommer da så mykje støv inn) og 3 bak som blåser ut. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Når det gjelder kjøepasta trenger man kun ett ekstremt tynt lag (1-1.5mm). Dette kan påføres jevnt med f.eks. ett kredittkort skulle det stått 1 - 1.5 nm? Å legge et fett lag med hva som helst mellom to flater som ideellt skal ligge helt intil hverandre høres feil ut i mine ører. Pasta skal vel ideellt kun fylle groper og riper slik at det er metall - metallkontakt på "toppene" og paste fyller resten. Med blanke maskinerte eller polerte flater burde det holde med et lag som er så tynnt at metallet skiner igjennom. /MBE Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55C er okay for den CPU'en og den kjøleren. GlacialTech Silent Breeze er definitivt ikke en bra kjøler, den er derimot utmerket på lydnivået. Skal du under 50C, så må du nok vurdere ThermalTake eller lignende. må ikke da, eg har cheftec fulltower, og cpuèn min ligger på ca.30grader Jeg så så vidt 30 tallet rett etter at jeg monterte Thermaltake Volcano12. Bare 14 dager etter var idle temperatur over 40 grader grunnet støvgehalten. Det legger seg et tynt lag med fiiint støv mellom kjøleribbene som ikke forsvinner med vanlig rengjøring og det har litt å si fror CPU temperaturen. Men 30 grader på CPUen må skylder feilkalibrert temperaturmåling eller at du har utetemperatur i rommet. Lenke til kommentar
wim Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Når det gjelder kjøepasta trenger man kun ett ekstremt tynt lag (1-1.5mm). Dette kan påføres jevnt med f.eks. ett kredittkort skulle det stått 1 - 1.5 nm? Å legge et fett lag med hva som helst mellom to flater som ideellt skal ligge helt intil hverandre høres feil ut i mine ører. Pasta skal vel ideellt kun fylle groper og riper slik at det er metall - metallkontakt på "toppene" og paste fyller resten. Med blanke maskinerte eller polerte flater burde det holde med et lag som er så tynnt at metallet skiner igjennom. /MBE Jeg beklager, jeg var visst litt trøtt når jeg postet denne posten, 1mm-1.5mm høres tykt ut, jeg ekke sikker på hvor jeg har fått det fra. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 55C er okay for den CPU'en og den kjøleren. GlacialTech Silent Breeze er definitivt ikke en bra kjøler, den er derimot utmerket på lydnivået. Skal du under 50C, så må du nok vurdere ThermalTake eller lignende. må ikke da, eg har cheftec fulltower, og cpuèn min ligger på ca.30grader Jeg så så vidt 30 tallet rett etter at jeg monterte Thermaltake Volcano12. Bare 14 dager etter var idle temperatur over 40 grader grunnet støvgehalten. Det legger seg et tynt lag med fiiint støv mellom kjøleribbene som ikke forsvinner med vanlig rengjøring og det har litt å si fror CPU temperaturen. Men 30 grader på CPUen må skylder feilkalibrert temperaturmåling eller at du har utetemperatur i rommet. da er jo ikkje lite, da var eine gongen me hadde LAN, då låg cpuèn på 17grader! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå