Bærumgutt-83 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301085&cks=PRL Dette er et hovedkort for DDR2. Spørsmålet er om jeg kan bruke mine gamle DDR minnemoduler på dette kortet? Altså, om DDR2 er bakoverkompatibelt med DDR, slik USB2 er det med USB? Har egentlig nok minne som jeg vil bruke videre, men har lyst på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Velger å svare nei basert på det jeg observerte her om dagen på netshop.no netshop Ser ikke helt poenget med å lage et kort med noe de kaller duo ddr hvis ddr2 er bakoverkompatibelt med ddr. Det faktum at det er 6 minneslotter på det hket taler også mye for at disse ikke ddr2 er bakoverkompatibelt med ddr, dessverre vil mange si. Denne situasjonen kan vel sammenlignes med sd vs ddr og ddr vs rd. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Dette er et hovedkort for DDR2. Spørsmålet er om jeg kan bruke mine gamle DDR minnemoduler på dette kortet? Nei, kortet har 4 x 240-pin DIMM sockets DDR1 er 184-pins. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Logikken seirer igjen woho Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Velger å svare nei basert på det jeg observerte her om dagen på netshop.no netshop Ser ikke helt poenget med å lage et kort med noe de kaller duo ddr hvis ddr2 er bakoverkompatibelt med ddr. Det faktum at det er 6 minneslotter på det hket taler også mye for at disse ikke ddr2 er bakoverkompatibelt med ddr, dessverre vil mange si. Denne situasjonen kan vel sammenlignes med sd vs ddr og ddr vs rd. Duo i dette tilfellet er et "kombi-kort" ( eller overgangs-kort ) - dvs. ramslotene er ikke bakoverkompatible ( umulig med 240- v.s 184-pin ), men nordbrua i915P støtter begge. edit: btw. LegionHardware gir nesten maksimal score på kortet i test - eneste de trekker for er 'value' - kortet var priset til $230US da, men koster nå bare litt over 1000-lappen... bra kjøp vil jeg tro Endret 17. september 2004 av tjaa Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Nettoppp, det var det jeg tenkte siden jeg sa det jeg sa. Det slo meg ikke å sjekke antall pins. Er vel jon blund som sakte men sikkert kaster seg over meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå