Gå til innhold

pentium 4 northwood ute av prod?

Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Asus P4C800-E Deluxe er like bra som Abit IC7-MAX3, eller bedre. Abit kortet er oppskrytt.

mulig det, men abit kortet fikk bra omtale her på hardware, så oppskrytt er det nok ikke, dessuten ser det MYE tøffere ut enn asus kortet..

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Har du testet selv eller har du en link? Identisk kjøler?

Hei,

Har ikke set noen tester på temp forskeller men ifølge dette CPU skema (se ute til høyre) fra denne test er der ikke den store forskjell på de 2 CPU'er.

Mvh

Kimmer

Søk litt på Google og det finnes tonnevis av artikler om varmeproblemer med Prescott.

Her er en:

http://www.theinquirer.net/?article=16952

AMD Athlon 64 er jo et alternativ...

Lenke til kommentar
Søk litt på Google og det finnes tonnevis av artikler om varmeproblemer med Prescott.

AMD Athlon 64 er jo et alternativ...

Stemmer dette. De sliter med meget høy varmeutvikling og dårlige boxed kjølere i forhold til watt output.

Nettet er stappet med folk som misliker "preshott"

Jepp amd er alternativ. Tror det blir det snart, rundt jule-tider.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Min prescott 3.0E er bare 3C varmere enn min 3.0C Northwood på samme hk. :roll:

Ikke mye forskjell der nei...

Fatter ikke vitsen med de rullende øynene dine Gef, du av alle burde vite at alle pros er ulike og tilfeller kan oppstå ulikt. Men generelt sett så må du jo si deg enig i unormalt mange tilfeller hvor folk klager på prescott sin varmeutvikling rundt i verden.

Lenke til kommentar
Min prescott 3.0E er bare 3C varmere enn min 3.0C Northwood på samme hk. :roll:

Ikke mye forskjell der nei...

Fatter ikke vitsen med de rullende øynene dine Gef, du av alle burde vite at alle pros er ulike og tilfeller kan oppstå ulikt. Men generelt sett så må du jo si deg enig i unormalt mange tilfeller hvor folk klager på prescott sin varmeutvikling rundt i verden.

Jeg har noe av den eldste steppingen for Prescott. Altså, den varmeste. Det er da rart at jeg ikke opplever mer enn 3C i forskjell på det meste? På nøyaktig samme hk som jeg kjørte 3.0C'en på. Bruker også samme kjøling og samme goop.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg har noe av den eldste steppingen for Prescott. Altså, den varmeste. Det er da rart at jeg ikke opplever mer enn 3C i forskjell på det meste? På nøyaktig samme hk som jeg kjørte 3.0C'en på. Bruker også samme kjøling og samme goop.

Kan sikkert være litt individuelt dette med prescott, her ble det ihvertfall sinnsyke forskjeller.

MEN når det er sagt så er ikke 3GHz den som er værst. Det er vel bare rundt 10W i forskjell på NW og prescott på den hastigheten.

Merket spesielt store forskjeller her når jeg overklokket litt.

På std innstillinger får jeg nå på min 3.0c @ 3,6 ca 36 grader under konstant belastning (peerguardian på 24/7)

Med prescotten ble det med samme belastning @ 3,4 rundt 46-47 grader når tempen jevnet seg ut.

Hadde 52 (asus grader) når jeg klokket prescotten til 3,75, og da stengte jeg ned maskinen og plukket cpu'en ut. (merk : belastning i ca en halv time)

NW @ 3,75 blir sånn ca 38-41 grader (belastning vha peerguardian 24/7)

Jeg anbefaler ikke prescott og det er og av hensyn til de andre komponentene i maskinen. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ta en titt på dette da. Dette er ved default og forskjell på 6 grader for nw i forhold til prescott. Og denne tempen blir ulinært høyere på prescotten hvis frekvensen blir satt opp. Med andre ord større forskjell.

En annen ting er at når en prosessor holder høyere temp må mer kabinett kjøling til for å holde det i skjakk. Så for de uten vannkjøling og meget bra ventilasjon så vil tempen bli enda høyere på prescott siden kabinett tempen går opp og resultere i enda litt høyere temp på cpu.

post-24-1095466032_thumb.png

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...