IBell Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ser at dette har vært tema tidligere, men jeg skjønner ikke halt hva jeg skal gjøre. Her er situasjonen: Har en laptop med XP sp1. Den var satt opp me et domene som jeg kunne logge på. Dette endra jeg til at jeg skulle logge meg på en brukergruppe, men fikk liksom ikke no spørsmål om passord.. så når jeg restarta, hadde jeg ikke no brukernavn og passord. Har prøvd å starte med diskett med xpboot, og har ogå laga en cd (EBLD) iso etc.. Når jeg starter med disketten, sier den at det mangler ei fil. Bår jeg starter med CD´n virker det som om den ike leses. Har vært inne i BIOS og sjekka at den skal boote fra CD´n. Nå veit jeg ikke min arme råd. Føler meg klønete, Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du kommer ikke inn i windows? Prøv å gå inn i sikkerhetsmodus, så lager du en ny profil derifra. Når du restarter da så kan du logge den på den nye kontoen og forhåpentligvis rette opp eventuelle feil som har oppstått. Lenke til kommentar
IBell Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg må jo logge meg på med passord og brukernavn for å komme inn i sikkermodus også... Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hmmm... var ikke problemet at du ikke fikk noen brukerkontoer å logge deg på når du hadde restarta? Men prøv å bare trykk på ok da. Er ikke det default passord da? Altså ingenting? Hvis ikke det går, så skriver du inn manuelt i innloggingsvinduet ditt gamle brukernavn og evetuelt passord. Eller prøv cancel, hehe.... Beklager for at jeg ikke var til mer hjelp. Lenke til kommentar
IBell Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Takk for at du prøvde, men tro meg: Jeg har prøvd alt det der. Jeg trodde også at blankt var default. Håper det er noen som har vært borti det samme som leser dette.. DVS.hvis de har fiksa problemet,ja Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Var ikke så mye men.... Uansett, det problemet jeg hadde avr at etter at jeg hadde installert net frame 1.1 så måtte man manuelt logge seg inn sant? Dette syns jeg er utrolig pes så jeg skulle fikse det. Les: "fikse" det.. Endte med at hovedkontoen min ble gjest konto og alt bare tull og tøys... Klarte til slutt å få ordnet dette ved å bruke systemgjennomretting til å gå tilbake til innstillingene jeg hadde før jeg begynte å kødde med maskina. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå