batigoal Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hei! Jeg kjøpte meg idag en bluetooth USB - adapter. Jeg får kontakt mellom mobilen (k700) og den bærbare pc`en. Men hvordan kan jeg surfe på internet på pc`en via mobilen? Går det egentlig an? Skulle gjerne hatt hjelp til å komme online på den bærbare via mobilen. På forhånd takk! Batigoal eller Arild Lenke til kommentar
batigoal Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Forklarte meg for dårlig, skjønner jeg. Jeg ønsker å kunne surfe på min datamaskin ved hjelp av et USB - adapter og mobil telefon. Da du svarer wap, så sier det meg lite.Hvordan går jeg frem for å få det til? Mvh Arild Lenke til kommentar
MRN Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 I Windows (går ut ifra det, selvsagt) - så må du lage en ny oppringningsgreie... Start - Settings - Network and Dial-up Connections - Make New Connection og følg stegene. Oppringningsnummeret er *99#, passordet varierer. For NetCom har de ikke passord, mens Tele2 har passord. Dette må du nesten sjekke med mobilselskapet ditt. "Wap" er kanskje ikke det beste svaret å få... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har du telenor abbo, så er denne løsningen billigst, enklest og raskest. med tillegsabbo'et Data. Andre leverandører har sikkert noe tilsvarende om du ikke har telenor, og er i tillegg veldig enkelt satt opp. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Eller hva med å legge inn den cd´n som fulgte med. Der ligger det en Dial-Up Networking Wizard som hjelper deg med kobling. Den er enkel å bruke. Lenke til kommentar
batigoal Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har chess. Må jeg kontakte de da, for å få tilsendt riktig info? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har chess. Må jeg kontakte de da, for å få tilsendt riktig info? Det må du nok da ja. Du må også ha de riktige internett-instillingene lagt inn på telefonen. Disse er også forskjellige fra operatør til operatør. Du kan også velge mellom to hastigheter å surfe i. Den ene, som er veldig treig, benytter seg av gprs der du betaler for antall kb du laster ned, mens den andre, som bare er litt treig, bruker gsm, der du betaler vanlig ringepris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå