Andreas:D Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har tenkt å bytte kjøler på mitt Saphire Radeon 9800SE for å kunne kjøre det med 8 pipelines uten artifacts, men med tanke på statisk elektrisitet, veit eg ikke om eg tør. Visst eg tar elektro teip rundt verktøyet, beskytter det da? Eller holder det å holde på jorden på en stikkkontakt? Vil ikke ødlegge Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ta ut skjermkortet, smell det på bordet, og bytt kjøler. Enkelt, ikke sant? Lenke til kommentar
Andreas:D Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Kunne du ikke svare på mitt spørsmål? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du slipper å skifte kjøler om du skal softmodde. Får du artifacts så er de resterende 4 piplines defekte Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 tror ikke du trenger å bytte kjøler for å kunne aktivere 8-pipline, alt skal gjøres jo under software, vil og tro at det hjelper lite med bedre kjøling! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvis det er likt som på bildet, blir ikke et PRO-kort, da minnet står feil. Det står i i-form i stedet for L-form, som det må for å bli PRO.. Du kan få ytelsen som er ca lik som 9500PRO om du modder med 8 pipes på dette kortet Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Yup det der er 128 bits 9800se, og kan derfor ikke moddes....for dårlig bus. For å få bra resultat må det være 256 bits version lik rammen som er på gamle 9500 og 9700pro pcb'en Lenke til kommentar
Andreas:D Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Kortet er ikke som på bildet, det er svart, har "L" formet minneplassering, og er 256 bits(som det står på komplett.no siden) Eg har og klart å modde det, men det begynner å lagge etter en kort stund med cs, tar lengre tid om eg ikke klokker minne og core til PRO frekvens. Men, så lurte eg jo på det med statisk elektrisitet da.. Vil ikke ødlegge kortet mens eg monterer den nye kjøleribben... Endret 17. september 2004 av Andreas:D Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 det er ikke kjøleren som gjør at du ikke kklarer å kjøre med 8 pipelines, det er rett og slett pipelinesene som er ødelagt. kjøleren kjøler kun gpu, og pipelines ligger annen plass Lenke til kommentar
Andreas:D Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Men, les her: Når kortet begynner med hakkingen, så kjenner eg på kjøleribben på skjermkortet, det er så varmt at man kan brenne seg på fingern. Når det ikke er no hakking, så er kjølern lunken. Endret 17. september 2004 av Andreas:D Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 forsøk å klokke ned å se om hakkingen forsvinner da... hvis den gjør det, så kjøper du ny kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå