fjotten Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Kjører debian sid, etter hva jeg kan se er xfree86 versjonen 4.3. Har forstått det slik at for å kunne skifte oppløsning (og størrelse på skrivebordet) må noe randr greier være loaded. Uansett, når jeg kjører xrandr for å skifte størrelse får jeg denne Xlib: extension "RANDR" missing on display ":0.0" Har googlet en del, og prøvd med noe serverflags section uten å få det til. Noen som har et svar på om det er mulig på 4.3 versjonen som jeg har? Her er den eksakte versjonen: Pakke: xserver-xfree86 Tilstand: installert Automatically installed: no Versjon: 4.3.0.dfsg.1-7 Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) terra@Desktop:~$ apt-cache search randr gnome-randr-applet - Simple gnome-panel front end to the xrandr extension libxrandr-dev - X Window System Resize, Rotate and Reflection extension library development files libxrandr2 - X Window System Resize, Rotate and Reflection extension library libxrandr2-dbg - X Window System Resize, Rotate and Reflection extension library (unstripped) totem - A simple media player for the Gnome desktop (dummy package) totem-gstreamer - A simple media player for the Gnome desktop based on gstreamer totem-xine - A simple media player for the Gnome desktop based on xine xbase-clients - miscellaneous X clients xlibs-dbg - X Window System unstripped client libraries pseudopackage xlibs-dev - X Window System client library development files pseudopackage terra@Desktop:~$ Tipper du mangler libxrandr2 Endret 17. september 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Nei, den er innstallert Pakke: libxrandr2 Tilstand: installert Automatically installed: no Versjon: 4.3.0.dfsg.1-7 Men må jeg endre noe i xf86config fila? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå