simalarion Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har ikke fått noe artifacts eller noe men jeg har kommet opp i 73 varme grader etter jeg har spilt-du beholder garantien selv om du har klokket til ultra men jeg orker ikke en ny retur enda. Så spørmålet er om gpu kan ligge på 70-80 grader uten problemer? det er forøvrig luftig kabinett som ligger på 23 grader når gpu ligger på 70 maks 73 til nå. Er også veldig takknemlig om noen har noen linker som har info om dette Kortet er Gainward 6800gt gs 2400 "ultra" Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 det skal kunne klarer seg i den tempraturen, men det hadde vert bedre med en ny kjøler da for eksempel en vannkjøler som min,kommer ikke over 35 grader, selv om jeg kjøler cpu og nb i tillegg Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Har ikke noe godt svar å komme med. Men jeg kan bekrefte at temperaturen er normal ved klokking til ultra. Har nøyaktig samme kortet selv (klokket til Ultra) og samme temperaturene. Tror det begynner å tar skade ved 130 grader, men er aldeles ikke sikker på dette. Edit: Legger til et sitat fra en annen tråd: De har en kjernereduksjons terksel på 130 grader. Overklokkede GT kort idler ofte på ca 55 og load på ca 80. Ultra er vel noe lignende... Sveinl. Endret 16. september 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Edit: Ok, godt å høre, om du ligger på det samme burdet det jo gå greit. Vi har uten tvil geniale kort , haddet x800pro før, dette kortet tråkker det ned i søla! . Takk for svar Det som følger med kan knapt kalles kjøler, flygmaskin er mer dekkendet, den gasser på når det trengs. Slik ser den ut http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...gw6800gt&page=1 Som du ser er det ganske komplieserte saker å ta av og på, så jeg tar ikke sjangsen med tanke på garanti (koster jo tett oppunder 5 høvdinger). Endret 16. september 2004 av simalarion Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 det skal kunne klarer seg i den tempraturen, men det hadde vert bedre med en ny kjøler da for eksempel en vannkjøler som min,kommer ikke over 35 grader, selv om jeg kjøler cpu og nb i tillegg Ny kjøler er jeg enig i. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har ikke fått noe artifacts eller noe men jeg har kommet opp i 73 varme grader etter jeg har spilt-du beholder garantien selv om du har klokket til ultra men jeg orker ikke en ny retur enda. Så spørmålet er om gpu kan ligge på 70-80 grader uten problemer? det er forøvrig luftig kabinett som ligger på 23 grader når gpu ligger på 70 maks 73 til nå. Er også veldig takknemlig om noen har noen linker som har info om dette Kortet er Gainward 6800gt gs 2400 "ultra" Hmm, jeg har samme kortet. Det idler på 47 grader og load på Ultra hastigheter overstiger såvidt 65 grader. Men temperaturer opp mot 90 grader under load skal ikke være farlig. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 og du har orginal kjøler?, på desktopp bruk ligger mitt på 53 grader. Jeg har også satt en papts vifte som blåser på kortet. Mulig jeg må sette den nærmere da. For øvrig noen tips om lufting? er det noen vits å ha en vifte som blåser ut av kabinettet ets? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har 5 vifter som surrer og går... men har samme temperaturer som deg. Jeg har også 2 stk. 74-Raptorer som hevet temperaturen 2-3 grader i kassa. Så teoretisk sett skal du kunne senketemperaturen med noen (2-3?) grader med kabinettvifter. Den Quoten jeg skrev lenger oppe var det TDK som skrev i en annen tråd. Så hvilke temperaturer han har kan vi vel se bort fra da han bekrefter at vår temperatur er normal. Han har sikkert annen kjøler påmontert. Sveinl. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Okj, takk for hjelp Lenke til kommentar
TDK Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Jeg har Gainward sin røde kjøler, som etter tester ligger på nivå med ultra kjøleren. Den teksten min som ble qoutet lenger opp stemmer. Men den er mest aktuell for de som har referansekjøleren. Jeg har et Vantec dual 80mm viftekort i en PCI slot, som sikkert hjelper litt på temperaturen..... Så temperaturen din er helt ufarlig. Som nevnt over idler kortet på 47 og max load ca 66. Idle på 2d ultra hastighet er ca 51 grader, men kjører seff på GT hastighet i 2d... Endret 17. september 2004 av TDK Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 mitt ultra kort ligger på 50 grader... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Mitt PoV 6800GT ligger på rundt 56 grader og oppi 85 på full load, skal over 100 grader til over lenger tid før kortet blir herpa, så Simalarion, ta det med ro, du har en helt fin temp Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har Gainward sin røde kjøler, som etter tester ligger på nivå med ultra kjøleren. Den teksten min som ble qoutet lenger opp stemmer. Men den er mest aktuell for de som har referansekjøleren. Jeg har et Vantec dual 80mm viftekort i en PCI slot, som sikkert hjelper litt på temperaturen..... Så temperaturen din er helt ufarlig. Som nevnt over idler kortet på 47 og max load ca 66. Idle på 2d ultra hastighet er ca 51 grader, men kjører seff på GT hastighet i 2d... Jeg vurderer også å følge ditt eksempel og skru ned 2d-hastigheten fra Ultra til GT. Trenger egentlig ikke Ultra-hastighet på 2d 67 grader synes jeg var lavt på max load. Har du planslipt og smurt på arctic silver på GPU-ribba? Sveinl. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Har satt in noen ekstra vifter, etter to timer med doom ligger tempen nå på 67, Så det må nokk være det beste du kan få til med ektra luft på kortet siden Svein har akkurat det samme. Skall se på dette med 2d når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Når jeg tenker meg om så hadde jeg et problem rett etter installasjon av SP2. Mens jeg kjørte 3D-mark03 så hengte rundll32.exe seg opp og kjørte systemet i 100%. Kan det være dette som var årsaken tro? Kjørte 3D-mark03 nå og hadde 61 grader rett etterpå. Og rett etter det, kjørte jeg demoen i 3D-mark03. Når den var ferdig, hadde jeg 69 grader. Jeg har godt med overtrykk i kabinettet, tror jeg skal prøve å skru opp hastigheten på PSU-vifta og 92mm vifta øverst bak og se om det er noe å hente på det. Sveinl. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg vurderer også å følge ditt eksempel og skru ned 2d-hastigheten fra Ultra til GT. Trenger egentlig ikke Ultra-hastighet på 2d 67 grader synes jeg var lavt på max load. Har du planslipt og smurt på arctic silver på GPU-ribba? Sveinl. Kabinett tempen min stiger sjelden over 32 grader. Men jeg har enda til fordel og se kortet gå over 68 grader.... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har du sjekket tempen med RivaTuner? Kan jo være at denne temp måleren i drivermenyen er unøyaktig. Dette er tilfellet hos radeon 9800XT! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har du sjekket tempen med RivaTuner? Kan jo være at denne temp måleren i drivermenyen er unøyaktig. Dette er tilfellet hos radeon 9800XT! Jeg sjekker både Experttool (fra gainward) og driverinnstillingene... Experttool prgrammet måler med 3 desimaler etter tallet, så jeg antar at den er ganske nøyaktig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå